شناسه خبر:76653
1402/9/12 13:27:25

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: مونا اسکندری و رقیه کریمی، نویسندگان همدانی در جمع 10 برگزیده و کاندیدای سومین دوره جایزه بین‌المللی شهید قاسم سلیمانی لبنان قرار دارند.

مسعود ویژه روز شنبه اظهار کرد: در این دوره از جشنواره که با حضور نویسندگان مختلفی از 14 کشور برگزار می‌شود، مونا اسکندری در بخش داستان کوتاه با اثر «گفت‌وگوهای کوتاه» و رقیه کریمی در بخش فیلمنامه کوتاه با اثر «سیاه و سفید» به مرحله پایانی این جشنواره راه پیدا کردند.

وی ادامه داد: برگزیدگان نهایی بخش‌های مختلف جایزه جهانی شهیدسلیمانی 10 روز دیگر در آیین اختتامیه این جشنواره در بیروت لبنان معرفی می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان همچنین گفت: رقیه کریمی در دوره نخست این جشنواره که در بیروت لبنان برگزار شد، رتبه سوم را به خود اختصاص داده بود.

ویژه همچنین ابراز کرد: جایزه جهانی شهیدسلیمانی برای ادبیات مقاومت در سال 2021 به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان محور مقاومت و فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار حاج‌قاسم سلیمانی راه‌اندازی شد.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، اعتلابخشی به خلاقیت در محور مقاومت و تبدیل موضوعات جهان اسلام به مسائل بین‌المللی و به بزرگ‌ترین دغدغه جهان بشریت است.

 

شناسه خبر 76653