شناسه خبر:76656
1402/9/12 13:35:01

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: اگر قرار باشد مسائل و مشکلات جامعه را از منظر فرهنگی و اجتماعی تحلیل کنیم، بخش مهمی از آن به اموری مربوط است که از آن به‌عنوان حلقه‌های مفقوده توسعه یاد می‌شود و در این میان کانون‌های فرهنگی مرکز تبلور این تحلیل‌ها و فعالیت‌ها در دانشگاه‌ها هستند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، غلامرضا خاکساری در نشست مشترک کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی که در سالن اجتماعات ساختمان اداری شهیدسلیمانی واحد همدان برگزار شد، ابراز کرد: هم‌افزایی و کار کیفی در تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی باید ملاک عمل قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان اظهار کرد: این نخستین جلسه رسمی دوران کاری بنده به‌عنوان سرپرست دانشگاه است و امیدوارم که دانشجویان بتوانند همچون گذشته بازوان پُرتوان دانشگاه باشند.

وی با بیان اینکه کار در حوزه فرهنگی بسیار سخت است و در سنجه و مقیاس نمی‌گنجد، خطاب به دانشجویان افزود: شما امروز کار فرهنگی انجام می‌دهید، اما ممکن است چندسال دیگر اثر آن مشخص و معین شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان عنوان کرد: تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همدان به‌عنوان مشاوران امین بنده می‌توانند به‌طور مستقیم نظرات و پیشنهاد‌ها خود را از طریق روابط عمومی و سایت دانشگاه، در اختیار بنده قرار دهند.

خاکساری ادامه داد: ریل‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی برای پنج سال آینده، تحقق دانشگاه مهارت‌محور بوده؛ این هدف‌گذاری ذیل سند تحول و تعالی این دانشگاه دنبال می‌شود و برای اجرای دقیق آن طرح‌های مختلفی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه فعالان فرهنگی در دانشگاه‌ها فراتر از تحصیلات دانشگاهی به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز می‌پردازند، گفت: اگر قرار باشد مسائل و مشکلات جامعه را از منظر فرهنگی و اجتماعی تحلیل کنیم، بخش مهمی از آن به اموری مربوط است که از آن به‌عنوان حلقه‌های مفقوده توسعه یاد می‌شود و در این میان کانون‌های فرهنگی مرکز تبلور این تحلیل‌ها و فعالیت‌ها در دانشگاه‌ها هستند.

خاکساری افزود: دانشجویان فعال فرهنگی یک فعالیت داوطلبانه و ارادی را انتخاب کرده‌اند و در این فعالیت‌ها باید سعی شود یافته‌ها و تولیدات فرهنگی آن‌ها در راستای حل بخشی از معضلات جامعه قرار گیرد؛ هم‌افزایی و کار کیفی در تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی باید مورد ملاک عمل قرار گیرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز بیان کرد: برای اینکه به نظم نوین جهانی و تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب برسیم، تعامل نیروی انسانی و نظریه ارزشمند برای تحقق هدف، لازم است.

مهدی مجلسی تشریح کرد: در حوزه فرهنگی من با دانشجویانی روبه‌رو شدم که انگیزه و نیروی جوانی فوق‌العاده‌ای دارند؛ کار بی‌ریا برای رضایت خدا و فعالیت تخصصی، می‌تواند ما را به هدفمان نزدیک‌تر کند و دانشجویان با فعالیت دانشجویی می‌توانند تجربه‌اندوزی کنند.

وی تصریح کرد: درحال حاضر در دانشگاه آزاد اسلامی همدان 21 کانون، دو تشکل سیاسی و بسیج دانشجویی در کنار معاونت فرهنگی دانشجویی مشغول به فعالیت هستند که ماحصل آن برگزاری 202 برنامه فرهنگی در قاب تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی و دانشجویی بوده است

مجلسی تصریح کرد: 76 برنامه توسط کانون‌های فرهنگی، 41 برنامه تشکل‌های سیاسی، 36 برنامه با محوریت بسیج دانشجویی، 31 برنامه با محوریت بسیج کارکنان و اساتید، 14 جلسه شورای فرهنگی و 16 جلسه تعامل دانشجو، خانواده و دانشگاه، برگزار شده است.

در ادامه فعالان فرهنگی و دانشجویی ازجمله دانشجویان بسیجی، تشکل‌های سیاسی اسلامی، کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی به بیان دیدگاه و نظر درباره مسائل جامعه، دانشگاه و مشکلات صنفی خود پرداختند.

 

 

شناسه خبر 76656