شناسه خبر:76737
1402/9/14 11:13:09
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان:

مرغ به میزان تقاضا در بازار همدان عرضه می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان با بیان اینکه هیچ کمبودی در زمینه کالاهای اساسی و پُرمصرف وجود ندارد، گفت: مرغ گرم به میزان تقاضا در بازار همدان عرضه می‌شود.

اسدالله ربانی‌مهر در بازدید از بازار مرغ همدان اظهار کرد: فروش مرغ با قیمت بالاتر از مصوب (هر کیلوگرم 850 هزار ریال) تخلف و مصداق گران‌فروشی است و متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

جهاد کشاورزی بر عرضه و توزیع مرغ از کشتارگاه تا بازار و خُرده‌فروش‌ها نظارت بیشتری داشته باشد تا علاوه‌بر رعایت قیمت، به اندازه کافی مرغ در بازار عرضه و در فروشگاه‌های مختلف سطح شهر توزیع شود.

وی ادامه داد: مرغ به اندازه کافی و مصرف شهر کشتار می‌شود، اما بعضی مرغ‌فروشی‌ها تمایل به عرضه مرغ ندارند که باید کشتارگاه‌ها به قیمت مصوب بفروشند تا برای خُرده‌فروش‌ها سود داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان افزود: هرگونه تخلف و افزایش قیمت از هر صنف پذیرفته نیست و مصداق اقدام غیر قانونی و جرم است.

ربانی‌مهر یادآور شد: در بیشتر فروشگاه‌های سطح شهر گوشت منجمد برزیلی با هدف تنظیم بازار عرضه می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان از تعدادی واحدهای فروش مرغ در سطح شهر همدان ازجمله سر گذر، سبزه‌میدان، شیرسنگی، فرهنگ، گلزار و آزاد بازدید کرد و در این بازدید کمبود مرغ در بعضی واحدها پیگیری و تخلف تعدادی از مرغ‌فروشی‌ها با قیمت نامتعارف گزارش شد.

براساس آخرین گزارش‌ها روزانه بین 120 تا 220 تُن مرغ در استان همدان تولید می‌شود.

 

شناسه خبر 76737