شناسه خبر:76794
1402/9/15 11:54:45

فرماندار سقز اعلام کرد: تاکنون از مبلغ 14 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی سهم شهرستان سقز، حدود 50 درصد طرح‌ها موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

جعفر توان صبح امروز در نشست با تعدادی از رؤسای بانک‌های شهرستان و دستگاه‌های حمایتی، خواستار تسهیلگری بانک‌ها و پیگیری دستگاه‌های اجرایی برای جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا شد.

وی با بیان اینکه در جذب اعتبارات بانکی برای اشتغال‌زایی، وضعیت مناسبی نداریم، تصریح نمود: بانک‌ها بدون پول‌پاشی و با تسهیلگری و در نظرگرفتن شرایط فنی و اهلیت فرد سرمایه‌گذار و یا افراد نیازمند برای تثبیت شغل یا ایجاد شغل، همکاری کنند.

وی عنوان کرد: مبلغ 200 میلیارد تومان تسهیلات جزء سه بند ب تبصره 18 ویژه 10 نهاد حمایتی اعلام شده که امیدواریم بانک‌ها این تسهیلات کم‌بهره را جذب و آن را به متقاضیانی که نهادها معرفی می‌نمایند پرداخت کنند.

فرماندار سقز اعلام کرد: تاکنون از مبلغ 14 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی سهم شهرستان سقز، حدود 50 درصد طرح‌ها موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند.

توان همچنین از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا در بحث راستی‌آزمایی و سامانه رصد، وضعیت پرداختی‌ها و طرح‌های منجر شده به اشتغال را بررسی کند.

 

شناسه خبر 76794