شناسه خبر:77702
1402/10/9 11:15:13

استاندار کرمانشاه از پیگیری جدی برای حل مشکلات مالی تیم‌های ورزشی استان خبر داد.

محمدطیب صحرایی، در مراسم تجلیل از قهرمانان و نشان آوران ورزشی استان کرمانشاه، بااشاره به پاره ای از دغدغه‌های ورزشکاران و قهرمانان ورزشی استان که در این نشست مطرح شد، اظهار کرد: مسکن، اشتغال و مسایل مالی از جمله دغدغه‌های ورزشکاران و تیم‌های ورزشی استان است که پیگیر رفع آنها هستیم.

وی افزود: با مجموعه ای از سرمایه گذاران در استان رایزنی‌هایی را انجام داده ایم و پیگیر رفع مشکلات مالی ورزشکاران و تیم‌های ورزشی استان هستیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت‌های بی وقفه ای برای ایجاد اشتغال، افزایش تولید و احداث مسکن در استان انجام می‌شود، گفت: روی اشتغال آفرینی در استان و از جمله تقویت حضور ورزشکاران در مشاغل مفید و آبرومند تمرکز داریم.

وی در خصوص پشتیبانی از تیم‌های ورزشی استان هم اعلام کرد: در آینده ای نه چندان دور پشتیبانی‌های منظم و حساب شده ای از تیم‌های ورزشی کرمانشاه خواهیم داشت.

صحرایی تاکید کرد: برای حل مشکل مسکن ورزشکاران همانند اقدامی که برای خبرنگاران کرمانشاهی انجام دادیم، قطعه ای زمین را برای آنها نیز اختصاص خواهیم داد، لذا از اداره کل ورزش و جوانان می‌خواهیم که لیست ورزشکارانی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند را در اختیار ما قرار دهد. ورزشکارانی هم که در این طرح ثبت نام نکرده اند در دور بعدی ثبت نام کنند تا تسهیلات و پشتیبانی‌های خوبی را برای آنها فراهم کنیم.

وی به مشکل قایقرانان کرمانشاهی برای تمریناتشان پس از خشک شدن دریاچه شهربازی هم اشاره کرد و گفت: پیگیر حل این مشکل هستیم، اما متاسفانه یکسری اشکالات از قبل در این مسئله وجود دارد و مشکلات حقوقی دارد که باید رفع شود تا دوباره این دریاچه احیاء شود.

استاندار کرمانشاه از پیگیری برای تکمیل پروژه‌های دهکده المپیک هم خبرداد و افزود: در این راستا اخیرا دیداری با وزیر ورزش داشتم و مقرر شد در دور دوم سفر رییس جمهور به استان اعتباراتی برای آن تخصیص داده شود.

وی در ادامه گفت: دغدغه‌های ورزشکاران استان برایم مهم است و برای حل آنها پیگیری می‌کنیم.

هدف والای یک ورزشکار او را از سایرین متمایز می‌کند

صحرایی در بخش دیگری از سخنانش ورزش را یکی از پاسخ‌های واقعی به فطرت و ذاتی عنوان کرد که خدا برای انسان قرار داده و گفت: خداوند ذات و فطرت انسان را بگونه ای خلق کرده که کمال طلب و بدنبال صلابت است و ورزش می‌تواند انسان را به این هدف برساند.

استاندار کرمانشاه به تفاوتی که یک ورزشکار می‌تواند با سایر ورزشکاران داشته باشد اشاره کرد و گفت: شاید میلیون‌ها نفر هستند که در دنیا وررش می‌کنند، اما تفاوتی که ورزشکاران را از هم متفاوت می‌کند، هدفی است که دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ورزشکاران بزرگی در جهان آمده اند و رفته اند، اما ورزشکارانی که هدف والا و ارزشمندی داشته و برای رضای خدا و خدمت به خلق او قدم برداشته اند، متفاوت از دیگران شده اند.

صحرایی تاکید کرد: داشتن قدرت، به شرطی که در راستای حمایت از مظلوم، خدمت به مردم، در راه خدا و برای رضای او باشد، مفید است، لذا ورزشکاری که نمادی از قوت و قدرت جسمی و روحی در جامعه است، باید هدف روشن و والایی داشته باشد.

وی متذکر شد: اگر ورزش کنیم تنها برای اینکه معروف شویم، ارزش چندانی نخواهد داشت.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یک ورزشکار نماینده کشورش در میادین مختلف است، اعلام کرد: ورزش یک قطعه بزرگ از هویت آفرینی هر جامعه ای است و ورزشکاران و نشان آوران ما نمایندگان جامعه هستند.

وی در ادامه به حضور فرنگیس حیدرپور بانوی گیلانغربی که در جنگ تحمیلی مقابل نیروهای بعثی ایستاد و یکی از آنها را از پای درآورد و یکی دیگر را اسیر کرد، اشاره کرد و گفت: ایشان یک نمونه از جامعه پرعزت و پرافتخار کرمانشاهی هستند که در طول هشت سال جنگ تحمیلی برای استان افتخار آفرینی کردند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: این بانوی کرمانشاهی باید بزرگ داشته شود، چراکه ایشان نمادی از یک بانوی مسلمان پرافتخار است و روزی که ما به امنیت نیاز داشتیم، شیرزنان و شیرمردانی چون شهدای گرانقدر و فرنگیس حیدرپور با اقتدار در مقابل دشمنان ایستادند.

وی ادامه داد: خانم حیدرپور برای ما و نسل‌های بعد از ما مایه افتخار هستند و خواهند بود و آرزوی من این است که در سطح استان مجموعه‌های مختلفی در عرصه‌های گوناگون بویژه حوزه ورزش به اسم ایشان ساخته شود تا نسل کنونی و آیندگان بدانند از کجا به کجا رسیده ایم و چه کسانی ما را به این افتخارات رسانده اند.

 

شناسه خبر 77702