شناسه خبر:77999
1402/10/16 13:00:38

به گفته استاندار کردستان، طرح جامع اراضی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان باید برای رفع نواقص عودت داده شود؛ این طرح تصویب نمی‌شود و تغییر کاربری‌ها با اراضی‌های موجود مغایرت دارد.

اسماعیل زارعی‌کوشا روز پنج‌شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان با محکومیت جنایت تروریستی کرمان اظهار کرد: امروز در دنیا تصویر روشنی از مبارزات شهید قاسم سلیمانی با داعش وجود دارد که غیر قابل انکار است.

وی افزود: بدتر از اقدام وحشیانه تروریستی کرمان، موضع‌گیری‌هایی است که شبه‌روشنفکران وابسته داخلی کرده‌اند؛ این مسائل نشانه‌های واضح استیصال و درماندگی دشمن است.

استاندار کردستان آینده‌نگری را برای توسعه دانشگاه‌های استان مورد تأیید دانست و با اهمیت ذکر کرد و ادامه داد: انکار نمی‌کنیم که طی 30 سال گذشته، جز برخی مقاطع، بهره‌برداری مناسب و شایسته‌ای از ظرفیت دانشگاه‌ها وجود نداشته است که برای این امر هم نمی‌توان کسی را مقصر جلوه داد؛ چراکه همیشه با یک‌سری محدودیت‌ها، نبود اعتبار و قوانین دست‌وپاگیر مواجه هستیم.

وی، با انتقاد از طرح جامع اراضی دانشگاه علوم پزشکی، عنوان کرد: معتقدم این طرح جامعیت کامل و لازم را ندارد و نیاز به کار بیشتری دارد.

به گفته زارعی‌کوشا، طرح جامع اراضی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان باید برای رفع نواقص عودت داده شود، چراکه نمی‌تواند تصویب شود و تغییر کاربری‌ها با اراضی‌های موجود مغایرت دارد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: اراضی دانشگاه علوم‌پزشکی استان کردستان باید با دو قید تأمین نیازهای خوابگاه متأهلین و مسکن جامعه پزشکی سنندج برای دانشگاه علوم پزشکی حفظ شود؛ چراکه دولت تحت هیچ شرایطی در هیچ مقطع دیگری برای احداث خوابگاه متأهلین و مسکن به‌جز متقاضیان مسکن ملی، به کادر پزشکی سنندج زمینی تخصیص نخواهد داد.

بازرس کل استان کردستان نیز در ادامه این جلسه با عنوان اینکه کسی مخالف توسعه دانشگاه‌ها نیست، گفت: توسعه دانشگاه‌ها باید براساس توسعه شهر، طرح تفصیلی و طرح جامع شهر و شرایط خاص استان دیده شود.

عیسی هواسی استقرار پزشکان و برخی از مراکز درمانی در هسته مرکزی شهر را از معضلات جدی شهر سنندج عنوان کرد و افزود: خدمات باید در سطح شهر پراکنده شود تا هم مردم به‌راحتی به مراکز درمانی دسترسی داشته باشند و هم بار ترافیکی کاهش پیدا کند.

بازرس‌کل استان کردستان تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی متعهد شود ظرف 10 سال آینده با احداث دهکده سلامت، وضعیت مرکز شهر را از شرایط امروز خارج کند.

 

 

شناسه خبر 77999