شناسه خبر:78436
1402/10/26 09:09:09
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

ثبت‌نام 5600 همدانی برای دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از ثبت‌نام حدود پنج هزار و 600 همدانی برای دریافت رایگان زمین در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد.

مجید صالحی‌امیر مطرح کرد: اعطای زمین رایگان مسکونی به خانواده‌های مشمول طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای خانواده‌های بالای سه فرزند است.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان همدانی به تدریج مدارک خود را در سامانه بارگذاری می‌کنند، اظهارکرد: تاکنون 417 سند به متقاضیان داده شده که تلاش داریم تا پایان سال افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در شهرهای زیر 100 هزار نفر بنیاد مسکن متولی طرح جوانی جمعیت شده است، تصریح کرد: شهرستان همدان بیشترین متقاضی طرح جوانی جمعیت است که با توجه به اینکه در این شهر مشکل تأمین زمین وجود دارد، در شهرهای اطراف زمین به متقاضیان داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از تأمین 90 درصدی اراضی مسکن ملی در این استان خبر داد و گفت: تأمین زمین به خوبی انجام شده و بیش از 90 درصد اراضی تأمین شده است و در شهر همدان هم توافقات انجام شده و اگر اوقاف همکاری کند 200 هکتار دیگر تأمین خواهد شد.

صالحی‌امیر با اشاره به اینکه در مابقی شهرها زمین به صورت گروه‌های ساخت تحویل بنیاد مسکن داده شده است، یادآور شد: پروژه 11 هزار واحدی مسکن ملی در شهر همدان دارای سرعت خوبی است به طوری که تفکیک اراضی این پروژه انجام شده و طی هفته آینده شاهد سرعت بیشتر پروژه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه 4000 واحد شروع به ساخت شده است، درباره احداث کاربری‌های عمومی در این شهرک، اظهار کرد: با دستگاه‌های ذی‌ربط مکاتبه صورت گرفته و از ادارات خواستیم اراضی را تحویل بگیرند اما تاکنون هیچ دستگاهی مراجعه نکرده این در حالیست که بارها تأکید شده ادارات باید پیگیر طرح و اعتبار باشند تا مانند مسکن مهر پروژه ناقص تحویل مردم داده نشود.

شناسه خبر 78436