شناسه خبر:78669
1402/11/1 12:25:26

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مرکزی از پیش بینی 185 مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام جواد فراهانی اظهار کرد: در ایام اعتکاف امسال 185 مسجد برای پذیرایی از معتکفین استان مرکزی آماده سازی شده است.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام از معتکفین در استان آغاز شده است، تصریح کرد: سال گذشته مراسم معنوی اعتکاف در 130 نقطه برگزار شد که امسال به 185 مکان افزایش یافته است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مرکزی افزود: امسال همچون سال‌های گذشته اعتکاف دانش‌آموزی، دانشجویی و مادر و دختر برگزار خواهد شد که در مصلی اراک آیین اعتکاف مادر دختری برگزار خواهد شد.

فراهانی با اشاره به اینکه اعتکاف دانش‌آموزی نیز در دو نقطه برگزار می‌شود، ادامه داد: حوزه علمیه و مسجد امام خمینی (ره) اراک برای اعتکاف دانش‌آموزی در نظر گرفته شده است، همچنین 39 مکان نیز ویژه اعتکاف دانشجویی در نظر گرفته است.

وی سخنرانی با موضوع در مورد جوانی جمعیت، مهدویت، حضور حداکثری در انتخابات، تاریخ اسلام، تفسیر نهج‌البلاغه، پاسخ به شبهات و احکام و فرقه‌شناسی‌ انحرافی، برگزاری جشن ولادت حضرت علی(ع)، مراسم وفات حضرت زینب(س) و اعمال ام داوود، قرائت دعای خمس عشر، توسل، کمیل، ندبه، حدیث کسا، مناجات امیرالمومنین(ع)، زیارت عاشورا، امین‌الله و دعای خاصه رجب را از برنامه‌های سه روزه اعتکاف عنوان کرد.

شناسه خبر 78669