شناسه خبر:79021
1402/11/11 13:29:29

سپهرغرب-گروه خبر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: پروژه بزرگ پرورش ماهی در قفس این اداره کل در بندر چارک استان هرمزگان آماده بهره‌برداری است.مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: پروژه بزرگ پرورش ماهی در قفس این اداره کل در بندر چارک استان هرمزگان آماده بهره‌برداری است.

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه پروژه بزرگ پرورش ماهی در قفس اوقاف استان مرکزی در سال «مهار تورم و رشد تولید» آماده بهره‌برداری است، اظهار کرد: این طرح یکی از بزرگترین طرح‌های دریامحور سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به شمار می‌آید. اقتصاد دریا پایه از ظرفیت‌های بسیار مهمی است که بارها در بیانات رهبر معظم انقلاب بدان اشاره شده و اخیرا سیاست‌های کلی آن نیز جهت برنامه‌ریزی و اجرا به مبادی ذی‌ربط، ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: ظرفیت اسمی این طرح تولید پنج‌هزار تن ماهی در سال است که فاز اول آن با ظرفیت یک‌هزار تن در 10 قفس در دهه مبارک فجر همزمان با سفر ریاست جمهور و هیأت دولت به استان هرمزگان با حضور مسوولان کشوری و لشکری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: امیدواریم با تکمیل و راه اندازی 10 قفس دیگر تا پایان سال ظرفیت فعلی را به دو هزار تن افزایش دهیم؛ البته مراحل‌ بعدی طرح تا رسیدن به ظرفیت نهایی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

واحدی اضافه کرد: در این طرح مجموعا به پنج‌هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که از محل منابع سرمایه‌گذاری موقوفات استان مرکزی تأمین شده و خواهد شد.

به گفته وی در صورت تکمیل تمامی فازهای این پروژه 300 فرصت شغلی مستقیم و صدها فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

شناسه خبر 79021