شناسه خبر:79134
1402/11/15 10:04:05

رئیس کمیسیون صنایع دستی اتاق بازرگانی همدان بر ضرورت تدوین بانک جامع اطلاعاتی صنایع دستی تاکید‌ کرد.

ناصر قنبری در دومین نشست اعضا کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی اتاق بازرگانی همدان با حضور فعالان این حوزه در سالن جلسات اتاق بازرگانی همدان بیان اینکه مشکلات متعددی در حوزه صنایع دستی وجود دارد، اظهار کرد: افزایش قیمت مواد اولیه در سال‌های گذشته سبب شده در سال 1402 با رکود شدید مواجه شویم.

وی افزود: سال گذشته قیمت مواد اولیه تولید مبل و منبت بین 200 تا 300 درصد افزایش یافت و نتیجه‌ آن در سال‌ جاری بر قیمت تمام‌شده خودنمایی کرد.

رئیس کمیسیون صنایع دستی اتاق بازرگانی همدان اظهار کرد: بازار مبلمان در 6 ماهه دوم سال رونق پیدا می‌کند و فعالان این عرصه اگر در 6 ماهه اول هم ضرر بدهند منتظر بازار نیمه دوم سال می‌مانند اما امسال به‌ دلیل تورم، این صنف با مشکلات زیادی در بخش فروش مواجه هستند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی زحمت و هزینه زیادی برای دریافت نشان جهانی‌ شهر مبل و منبت ملایر کشیده و حتی یکی از خیابان‌های شهر را به یکی از خیابان‌های گران‌قیمت تبدیل کرد گفت: انتظار می‌رود بخش دولتی بیش از گذشته حامی بخش خصوصی باشد و مخصوصاً در گسترش شهرک صنعتی و خدمات دیگر همکاری کند.

قنبری افزود: کسی که در بخش صنایع دستی سرمایه‌گذاری می‌کند، نمی‌تواند سرمایه زیادی وارد کار کند اما اگر دولت با خدماتی مانند در اختیار قرار دادن زمین و تسهیلات شرایطی به آنها یاری برساند، هر واحدی حداقل برای 6 نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه صنایع دستی استان به بانک جامع اطلاعاتی نیاز دارد خواستار توجه به این مهم شد.

 

شناسه خبر 79134