شناسه خبر:79384
1402/11/23 11:18:13

پروژه جاده دسترسی به معادن مرمر در شهرستان قروه 70 روز بعد از کلنگ زنی در آخرین روز از دهه فجر با حضور مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری رسید.

پروژه جاده دسترسی به معادن مرمر در محور سریش آباد- قصلان در شهرستان قروه روز شنبه در دهمین روز از دهه فجر با حضور معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان و جمع دیگری از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

براساس تبصره 6 ماده 14 قانون معادن دولت مکلف است 15 درصد از حقوق دولتی وصولی را به اعتبارات همان استان اضافه کند، ‌به طوری که تمام اعتبار یاد شده برای ایجاد زیرساخت و رفاه و توسعه شهرستان با اولویت بخشی که معدن در آن واقع شده، اختصاص یابد.

عملیات اجرای پروژه جاده دسترسی به معادن مرمر سریش آباد- قصلان تا به بهره برداری رساندن آن به گفته مجری طرح 70 روز طول کشیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اظهار کرد: یکی از پروژه‌های موفق استان پروژه جاده دسترسی به معادن مرمر در قروه است که در کمترین زمان ممکن توسط پیمانکار آن تحویل داده شد.

کیومرث حبیبی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این پروژه 3.4 کیلومتر راه دسترسی به معادن مرمر آسفالت شده است، افزود: برای اجرای این پروژه 196 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

گفتنی است با حضور معاون وزیر صمت پروژه جاده دسترسی معادن کارخانه سیمان در شهرستان بیجار به طول 3.3 کیلومتر در مسیر روستای الوند قلی افتتاح شد.

آغاز عملیات اجرایی این پروژه تا اتمام و به بهره‌برداری رساندن آن سه ماه طول کشیده و برای اجرای آن 194 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 

شناسه خبر 79384