شناسه خبر:79408
1402/11/24 11:24:54

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره کل استاندارد ایلام گفت: واحدهای تولیدی فوم‌های سقفی غیراستاندارد در این استان به مراجع قضائی معرفی شدند.

یادگار محمدی روز دوشنبه اظهار کرد: بحث کندسوز بودن فوم‌ها یک موضوع مهم در امنیت مصالح ساختمانی است و تمامی تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان باید به تولید و عرضه فوم‌ها با این ویژگی توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این بازرسی‌ها فوم‌های سقفی غیراستاندارد سبک با وزن 1100 تا 1300 گرم، در واحدهای تولیدی و مراکز عرضه مشاهده شد، افزود: این مراکز به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرپرست اداره کل استاندارد ایلام به قابلیت خطرآفرینی «پلی استایرن» غیر استاندارد اشاره کرد و یادآور شد: توجه به روند روزافزون در استفاده از قالب‌های «پلی‌استایرن» از سوی سازندگان ساختمان، اهمیت نظارت کامل بر نحوه وکیفیت تولیدی این نوع از مصالح و نحوه اجرای آن بسیار حائز اهمیت است.

محمدی تأکید کرد: پیرو اجباری بودن استاندارد مصالح ساختمانی و نقش برجسته انواع قالب‌های «پلی استایرن» در کیفیت، استحکام و مرغوبیت ساختمان‌ها، اداره کل استاندارد استان ایلام نظارت مستمر و ویژه‌ای را بر واحدهای تولیدکننده بلوک‌های پلی‌استایرن اعمال کرده و با توجه به وضعیت تأمل‌برانگیز استاندارد‌سازی مصالح ساختمانی در استان ایلام، حجم نظارت‌ها و بازرسی‌های لازم را گسترش داده است.

وی اضافه کرد: ضروری است سازندگان و ناظران بررسی‌های لازم به لحاظ دارا بودن نشان استاندارد و کنترل کارگاهی جهت اطمینان از دانسیته مناسب و به‌ویژه کندسوز بودن فوم‌های «پلی استایرن» قبل از استفاده در پروژه‌ها انجام دهند و استفاده از فرآورده‌های بی کیفیت در پروژه‌ها ممانعت کنند.

وی خاطرنشان کرد: خط تولید تمامی واحدهای تولیدکننده مصالح ساختمانی در صورت عدم توجه به تذکر و اخطارهای این اداره کل و همکاری نکردن جهت اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد و تولید مصالح غیر استاندارد پلمب می‌شود.

شناسه خبر 79408