شناسه خبر:79483
1402/11/26 09:35:00
مسئول ستادنهضت پیشرفت بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان خبر داد:

برگزاری نخستین جشنواره خدمات دیجیتال«دوستدار خانواده» در کردستان

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول ستاد نهضت پیشرفت بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: نخستین جشنواره خدمات دیجیتال «دوستدار خانواده» به‌منظور رصد، شناسایی وآسیب‌شناسی خدمات دیجیتال درکردستان برگزار می‌شود.

الهام دهقانی اظهار کرد: نخستین جشنواره خدمات دیجیتال، دوستدار خانواده در راستای رصد، شناسایی و آسیب شناسی خدمات دیجیتال، استفاده هدفمند از این خدمات و همچنین انتقال محتوای درست به والدین در استان کردستان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: همایش خدمات دیجیتال «دوستدار خانواده» ساعت: 8:30 صبح بیست و هشتم بهمن ماه سال جاری در سالن همایش پیامبر اعظم (ص) اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان برگزار می‌شود.

مسئول ستاد نهضت پیشرفت بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه این همایش ویژه بانوان است، اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند ضمن ثبت نام در همایش شرکت نمایند.

دهقانی به اهداف و دستاوردهای جشنواره خدمات دیجیتال، دوستدار خانواده اشاره و بیان کرد: این جشنواره توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح کشور با همکاری سازمان فناوری اطلاعات، مرکز امور بانوان و خانواده، معاونت فناوری و نوآوری، ستاد نهضت پیشرفت بانوان و با همراهی سایر نهادهای فرهنگی در حال برگزاری است.

  جشنواره خدمات دیجیتال فرصتی برای شناسایی خلاقیت کودکان و نوجوانان

وی تصریح کرد: جشنواره خدمات دیجیتال دوست‌دار خانواده، یک رتبه‌بندی بر مبنای رأی‌گیری گسترده مردمی و تخصصی است تا مشخص کند که کودک یا نوجوان شما برای کدام‌یک از خدمات پرکاربرد داخلی مهم‌تر بوده و کدام یک از این خدمات با ابتکار و خلاقیت، امکانات بیشتری برای کودک یا نوجوان پیاده‌سازی کرده‌اند.

‌مسئول ستاد نهضت پیشرفت بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: برای سکوهای اینترنتی که خدمات نظارتی و والدینی با تناسب محتوا و سن مخاطب، عدم نمایش تبلیغات نامناسب و محرمانه بودن اطلاعات هویتی افراد در سامانه‌ها، حفاظت از داده‌های کودک و پرداخت کنترل شده برای کودک و نوجوان شاخص‌های مهمی وجود دارند که تمامی مردم، کاربران اینترنت و متخصصین امر به معنای مطالبه بیشتر باید مشارکت بیشتری داشته باشند.

دهقانی اضافه کرد: با استفاده از شاخص‌های یاد شده خانواده‌ها تا روز دوشنبه 30 بهمن ماه مهلت دارند در نظر سنجی جشنواره خدمات دیجیتال «دوستدار خانواده» به سایت جشنواره به نشانی https://family.ito.gov.ir مراجعه کرده و به سکوهای دوستدار خانواده رأی دهند.

وی با بیان اینکه نظرسنجی جشنواره خدمات دیجیتال دوستدار خانواده (http://www.ffdigitalservices.ir) همراه با قرعه کشی و جوایز ارزنده است؛ تأکید کرد: در نظرسنجی بر اساس ملاک‌هایی مانند خدمات نظارت والدینی، تناسب محتوا خدمت و سن مخاطب، عدم نمایش تبلیغات نامناسب برای کودک و نوجوان، پیش فرض خاموش بودن ویژگی‌های حریم خصوصی، حفاظت از داده‌های کودک و نوجوان، پرداخت کنترل شده کودک و نوجوان؛ باید نظرات ثبت شود.

شناسه خبر 79483