شناسه خبر:79555
1402/11/28 12:23:03

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه کاندیداها وعده غیر قابل اجرا به مردم ندهند گفت: راه حل برطرف کردن مشکلات شرکت در انتخابات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرهاشم موسوی ظهر دیروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز همدان در حسینیه امام خمینی(ره) این شهر با بیان اینکه مساله مظلومیت مردم فلسطین، لبنان، یمن، سوریه، عراق به ویژه غزه فراموش‌شدنی نیست اظهار کرد: چنان که از اولیای خداوند شنیده شده است رژیم صهیونیستی نابود شدنی است و ملت فلسطین و غزه پیروز و حکومت در دستان خودشان است و انشاءالله زمان اندکی مانده که این اتفاق رخ دهد.

وی با بیان اینکه امروز را روز خشم علیه جناینات ظالمان معرفی کردند افزود: ما خشم و دعوت خود را در برابر دنیا به نمایش خواهیم گذاشت، امروز ملتی خشم خود را نشان می‌دهد که در روز ۲۲ بهمن حماسه‌ای ماندگار به جهانیان نشان داد.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه مناسبت ماندنی و حیاتی پیش روی ما روز رای‌گیری است تصریح کرد: دو وظیفه داریم که رای بدهیم و رای سفید خلاف اخلاق است چراکه شورای نگهبان این کاندیدها را تایید کرده و ما هم عملکرد آن را قبول داریم.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همانطور که ما در رای دادن به افراد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی باید در انتخاب اصلح دقت کنیم در مجلس شورای خبرگان رهبری نیز با وجود آنکه همه خوب هستند اما باید اصلح انتخاب شود‌.

موسوی با بیان اینکه دو امر مهم شرکت در انتخابات و انتخاب اصح وظیفه ما به عنوان مردم است تصریح کرد: اگر کوتاهی کنیم مجلس انقلابی شکل نمی‌گیرد و مجلسی بی حس، بدون دغدغه خواهیم داشت که نباید چنین باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید قدر انقلاب و امام را باید بدانیم ادامه داد: دستاوردهای امام راحل برای ملت ما در تاریخ بی‌سابقه است و هیچ مانندی ندارد.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه امروز تغیین سرنوشت مردم به دستان خودشان است خاطرنشان کرد: ملت باید سرنوشت کشور خود را مشخص کند چراکه  جمهوریت و اسلامیت این دستاورد بزرگ برای ملت ایران است.

وی با بیان اینکه ما باید برای برگزاری یک انتخابات خوب و به دست آوردن خروجی مناسب باید به بیانات مقام معظم رهبری توجه کنیم گفت: رهبر انقلاب فرمودند، سیاست راهبردی امام آوردن مردم به صحنه و سیاست راهبردی دشمن خارج کردن مردم از صحنه است که باید هوشیار باشیم.

موسوی با اشاره به اینکه پیش از این خارجی‌ها لیست می‌آوردند و نه شاه و نه مجلس قدرت مقابله با آن را نداشتند اظهار کرد: شاه مملکت اختیار هیچ چیز را نداشت اما امام فرمود هرچه مردم تصمیم گرفتند همان شود بنابراین رفراندوم برگزار کرد.

وی افزود: امروز مقام معظم رهبری نیز بر نقش مردم تاکید دارند و فرمودند شرکت نکردن در انتخابات همان سیاست راهبردی دشمن است و ایجاد دوقطبی در جامعه از اهداف دشمن و مخالفان ملت ایران است.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه بنا بر تاکیدات رهبر معظم انقلاب حضور مردم در انتخابات وحدت ملی به دنبال خواهد داشت تصریح کرد: انگیزه ملت، قدرت ملی به وجود خواهد آورد و راه حل برطرف کردن مشکلات شرکت در انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت و امنیت انتخابات باید محقق شود ادامه داد: با برگزاری انتخابات قوی هم جمهوری و هم اسلام را داریم.

موسوی با بیان اینکه از کاندیداها تقاضا داریم به مردم وعده غیر قابل اجرا ندهند گفت: به طور حتم رفتار نمایندگان بر انتخابات چهار سال آینده موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کاندیداها باید خالصانه برای خدا گام بردارند و همدیگر را تخریب هم نکنند گفت: صادقانه با مردم سخن بگویید و رای دادن و انتخاب را به مردم بسپارید. 

امام جمعه موقت همدان تاکید کرد: در روز برگزاری انتخابات، باید با حضور خود مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و ابرقدرت‌های عالم بزنیم تا دهانشان هیچگاه باز نشود.

وی در پایان از جوانان خواست راه حضرت علی اکبر(ع) را در پیش بگیرند و گفت: پاسداران و خانواده شهدا زینت کشور ما هستند. 

شناسه خبر 79555