شناسه خبر:79856
1402/12/7 11:11:36

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس حوزه قضائی بخش خزل نهاوند گفت: چرا باید محور ارتباطی نهاوند به فیروزان با وجود نقص مورد بهره‌برداری قرار گیرد؟

احمد رضایی ظهر روز پنجشنبه در شورای ترافیک که در سالن جلسات فرمانداری نهاوند برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه در برخی موارد پروژه‌ای که هنوز به‌صورت کامل تکمیل نشده، افتتاح می‌شود و مسئولان بعد به فکر اجرای جزئیات آن می‌افتند که نباید چنین باشد.
وی جاده نهاوند را یکی از این پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: مسئولین مربوطه در پاسخ به اینکه چرا جاده تازه‌افتتاح‌شده از تابلوهای مناسب راهنمایی به مقدار کافی برخوردار نیست، می‌گویند تابلوها به سرقت می‌روند که در این زمینه سؤال ما آن است که چرا تابلوها را با کیفیتی که قابل سرقت نباشد، نمی‌سازند؟
در این جلسه رئیس پلیس راه استان همدان نیز گفت: متأسفانه جاده نهاوند به فیروزان نه دارای تابلوی راهنمایی است و نه سیستم روشنایی دارد و موارد ایمنی آن ازجمله عرض شانه و استانداردش کم‌ است.
علی فکری افزود: بر این اساس آمار سوانح جاده‌ای و تصادفات در این محور در مقایسه با سایر جاده‌های ارتباطی استان بیشتر است.
وی با بیان اینکه هر لحظه تعلل در رفع نقص جاده‌ای باعث افزایش تلفات انسانی و مالی می‌شود، ابراز کرد: با توجه اینکه در نزدیکی ایام پایانی سال قرار داریم و تقاضای مسافرت هم‌زمان با سال جدید بیشتر می‌شود، باید نسبت به ایمن‌سازی این محور هرچه سریع‌تر اقدام شود.
رئیس پلیس راه استان‌ همدان افزود: با توجه به اینکه ممکن است اجرای کامل این طرح مدت زیادی طول بکشد، می‌توان با نصب سرعت‌کاه از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری کرد.
مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه راه‌های همدان نیز گفت: اعتبار محور نهاوند- فیروزان از محل ماده 56 تأمین شده که بنا به دلایلی مدیرعامل بانک مرکزی مانع از ادامه تخصیص اعتبارات شده؛ اگرچه نماینده نهاوند برای رفع موانع موجود اعتباری تلاش بسیاری داشته است.
علی زمانی افزود: بر همین اساس بنا به مصوبه شورای ترافیک قرار است تا 15 اسفندماه نسبت به ایمن‌سازی راه با نصب سرعت‌کاه، تابلوهای ایمنی و سایر موارد با توجه به رسیدن تعطیلات نوروز، اقدام به عمل آید.

شناسه خبر 79856