شناسه خبر:79938
1402/12/8 13:23:46

سپهرغرب، گروه متن زندگی: یک روانشناس گفت: خانواده‌ها موظف به فراهم کردن و در اختیار گذاشتن بازی‌های مناسب برای تقویت توجه کودک هستند.

آزیتا غریب اظهار کرد: خانواده‌ها موظف به فراهم کردن و در اختیار گذاشتن بازی‌های مناسب برای تقویت توجه کودک هستند. تعدادی از بازی‌هایی که می‌تواند به ذهن کودک کمک کند را در این گفت‌وگو خواهم گفت. یکی از این بازی‌ها پازل جدول کلمات متقاطع و پازل تصویر است که می‌تواند کمک کننده باشد. ساده به نظر می‌رسد، اما این ابزار‌ها برای بچه‌های مبتلا به ADHD تعبیه شده‌اند. جدول کلمات متقاطع توجه به کلمات و توانایی توالی را بهبود می‌بخشد. به همین ترتیب، پازل‌های تصویری که در آن‌ها کودک کوچکتر شما باید به دنبال چیز‌هایی باشد که در تصویر «اشتباه» هستند یا به دنبال اشیایی که به سختی پیدا می‌شوند، توجه و تمرکز را بهبود می‌بخشند.
 بازی‌های حافظه و تمرکز
او در ادامه در مورد بازی‌های حافظه و تمرکز توضیح داد: این نوع بازی‌ها به کودک این توان را می‌دهد که بتواند دنباله‌هایی از محرک‌های دیداری و شنیداری را به خاطر بسپارد.
 بازی‌های سکانس رقص
غریب درباره بازی‌های سکانس رقص این گونه بیان کرد: بسته به سن فرزند شما و آنچه که دوست دارد، نسخه‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. این بازی‌ها را می‌توان بر روی پلتفرم‌های مختلف بازی‌های ویدئویی از جمله Xbox، Wii و... بازی کرد. همچنین باید تشک رقصی را که با سیستم شما همراه است خریداری کنید. این بازی‌ها تمرکز، سرعت پردازش، برنامه ریزی، توالی و یکپارچگی حرکتی را بهبود می‌بخشد. به عنوان یک امتیاز اضافی، آن‌ها همچنین می‌توانند شکل خوبی از تمرینات هوازی باشند.
 بازی‌های مبتنی بر داستان
او درباره بازی‌های مبتنی بر داستان گفت: برای انجام این بازی تنها به یک کتاب داستان نیاز دارید به این ترتیب که مقداری از داستان را می‌خوانید و سپس از کودک می‌خواهید طبق آنچه از داستان فهمیده ادامه داستان را طبق قدرت تخیل خودش با حفظ ارتباط با موضوع اصلی داستان و شخصیت‌ها برای شما بازگو کند.
 بازی ماز
غریب تصریح کرد: می‌توانید بازی ماز را متناسب با سن کودکتان از اینترنت پیدا کنید و بعد از هر بار بازی کردن امتیاز بدست آمده را ثبت کنید. این بازی برای تمرکز، برنامه ریزی، توالی، سرعت پردازش و ادغام بینایی-حرکتی عالی است.
 بازی پازل
او از بازی پازل گفت: بازی‌های پازل برای بچه‌های مبتلا به ADHD یا ناتوانی‌های یادگیری بسیار خوب هستند، زیرا این نوع بازی‌ها به ساخت ماهیچه‌های مغزی که در مورد آن صحبت می‌کردیم کمک می‌کنند.
 پادل بال
یک روانشناس تصریح کرد: این بازی از یک پاروی چوبی و یک توپ لاستیکی است که با یک نوار لاستیکی به آن وصل شده است. بهتر است با پرتاب توپ به سمت پایین شروع کنید و هنگامی که بر آن مسلط شد، به پرتاب آن به سمت بالا بروید. مدت زمانی که فرزندتان می‌تواند توپ را در حال پرش نگه دارد را ثبت کنید و او را به نگه داشتن توپ برای زمان بیشتر تشویق کنید. برای بچه‌های بزرگتر، این بازی در آن‌ها ایجاد انگیزه می‌کند.

شناسه خبر 79938