شناسه خبر:80512
1402/12/21 14:26:39

سپهرغرب-گروه خبر:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: بازار تامین مایحتاج ماه مبارک رمضان و نوروز در این استان با جدیت نظارت شود تا مردم دچار هیچ مشکلی نشوند.

بهنام نظری روز یکشنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی در اراک، افزود: همه تلاش‌ها در تامین نیازهای مردم در ماه مبارک رمضان و عید نوروز به کار گرفته شده است.

وی بیان کرد: شورای اطلاع‌رسانی باید ایده و فکر ارایه کند و این شورا می‌تواند پیشران و موتور حرکت روبه جلو باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: شورای اطلاع‌رسانی از شورای‌های موثر و راهبردی است و با اقدامات سنجیده و به موقع، همه مناسبت‌های استان از این شورا سرچشمه گرفته است.

نظری عنوان کرد: این شورا با برنامه‌ریزی توانسته، روایت اول در استان را مدیریت کند و به سرانجام برساند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات از کوران سلسله حوادث گذشت و مردم خوب توانستند از این مرحله عبور کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: ایران اسلامی بر پایه دموکراسی است و یک سال و نیم دیگر، انتخابات دیگری در پیش است.

نظری در خصوص چهارشنبه‌سوری نیز گفت: شادی مرسوم در این سنت باستانی نباید به موضوعات خطر آفرین برای جوانان و خانواده‌ها تبدیل شود.

وی بیان کرد: حرمت ماه مبارک رمضان و آسایش مردم در برگزاری این سنت قدیمی، نباید شکسته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: بیشتر مردم موارد ایمنی در آیین چهارشنبه سوری را رعایت می‌کنند و نیروی انتظامی باید با افرادی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، برخورد کند.

نظری در ادامه به مناسبت روز جمهوری اسلامی به عنوان نماد آزادی خواهی اشاره کرد و افزود: 12 فروردین، نقطه مقابل زیاده‌خواهی دشمنان است و مردم با برگزیدن جمهوری اسلامی، پای نظام ایستادند و تصدیق آن، شهدای تقدیمی است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: لازم است وظایف و ماموریت شوراها بعد از هر 6 ماه تبیین و آیین‌نامه شوراها بررسی شود.

محمد طالبی» افزود: شورای اطلاع‌رسانی باید تقسیم کار در تولید محتوا برای مناسبت‌های مختلف مانند چهارشنبه سوری داشته باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: هنوز هم رسانه و قدرت آن در کشور شناخته شده نیست و همه آحاد جامعه باید به افزایش سواد رسانه بپردازند.

سرهنگ «غلامرضا کریمی» افزود: شواری اطلاع‌رسانی در راستای افزایش سواد رسانه نقش موثری برعهده دارد.

وی در ادامه به برگزاری انتخابات اخیر اشاره کرد و گفت: پایه نظام بعد از انتخابات مستحکم‌تر شد و به همین علت دشمنان برای جلوگیری از مشارکت مردم در انتخابات برنامه‌ریزی داشتند که با شکست مواجه شدند.

سرهنگ کریمی به مناسبت‌های سنتی مردم در پایان سال اشاره کرد و افزود: کم‌توجهی به شیوه برگزاری این سنت قدیمی به بحران تبدیل شده که با آغاز این مناسبت، دستگاه‌های مختلف بهداشتی و درمانی در حال آماده باش قرار دارند و خانواده‌ها هم نگران جوانان و نوجوانان خود هستند.

 

شناسه خبر 80512