شناسه خبر:80568
1402/12/22 13:46:36

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی-هنری افتخار من که در سالن سینما کانون برگزار شد، گفت: شما نوجوانان با تحصیل خود می‌توانید حافظ آرمان شهدا باشید.

معصومه ابراهیمی‌هژیر بیان کرد: امنیت اتفاقی نیست؛ این دستاورد رشادت‌های جوانان ماست و باید آن را حفظ کنیم؛ شما با نگاه هنری‌تان و خلق آثار ارزشمند در این جشنواره قطعا کمک بزرگی به حفظ این میراث ارزشمند داشتید و خواهید داشت.
 

وی افزود: شما با ساخت فیلم کوتاه، تولید پادکست، اجرای نمایش و عکاسی و ارسال آثارتان به این جشنواره، فرهنگ مقاومت و ایثارگری را برای آیندگان به یادگار گذاشتید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: جنگ با وجود تمام آسیب‌هایی که در پی دارد، گاهی باعث نوآوری می‌شود؛ مثلا شما پل‌های معلق را ببینید. این یک نمونه از اختراعات و ابداعات جوانان کوشای ما در دوران جنگ است.

سردار مهدی فرجی؛ مشاور فرمانده سپاه همدان نیز گفت: دانش‌آموزان نقش موثری در برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان داشتند و همین موضوع نشان دهنده ارتباط صحیح و درست دانش‌آموزان با مفاهیم و معارف دفاع مقدس است.

وی عنوان کرد: همین الان که ما اینجا، در عین امنیت و آرامش در حال لذت بردن از برنامه‌ها هستیم، کودکان فلسطینی در همین لحظات شاهد شهادت عزیزان‌شان، حملات رژیم صهیونیستی، سوتغذیه و مشکلات ناشی از جنگ هستند.

مشاور فرمانده سپاه همدان نیز افزود: در این میان وظیفه همه ما این است که با تولید آثار و محتواهای ارزشمند این مظلومیت را به گوش جهانیان برسانیم.

سردار فرجی گفت: امروزه در برخی مدارس شاهد این موضوع هستیم که دانش‌آموزان می‌گویند فلسطینی‌ها نخستین بار حمله کردند پس آنها مقصر هستند، اما در تبیین این مسئله باید گفت که هیچکس تا به حال از ظلمی که طی این سالیان دراز در حق فلسطینی‌ها شده صحبتی نمی‌کند و باید این ظلم برای همه عیان شود.

وی افزود: در طی 11 سال، 58 هزار نفر از فلسطینی‌ها توسط صهیونیست‌ها شهید شدند و هیچکس در این خصوص صحبتی نکرده و در هیچ جا هم ثبت نشده است.

به گزارش تسنیم، در انتهای مراسم از برگزیدگان بخش‌ها و محورهای مختلف جشنواره تقدیر به عمل آمد.

 

 

شناسه خبر 80568