شناسه خبر:80592
1402/12/23 12:26:27
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خبر داد؛

حضور کاروان قرانی در 10شهرستان کردستان اجرای طرح مسطورا

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: حضور کاروان قرانی در 10شهرستان استان، برپایی سفره‌های افطاری وحدت و مقاومت از برنامه‌های ماه مبارک رمضان در کردستان است.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی استان در ماه مبارک رمضان امسال اجرای طرح مسطورا است که در طول ایام این ماه مبارک در کردستان برگزار می‌شود.وی اضافه کرد: این طرح در صدد است، قرآن را در زندگی مردم جاری سازد در طرح مسطورا تلاش می‌شود قرآن از طاقچه‌ها پایین آمده و به دل خانه‌ها بیاید و به گفتمان عمومی بین قشرهای مختلف جامعه تبدیل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: این طرح‌، سه ساله است که آغاز آن از ماه مبارک رمضان بوده و در قالب آن 30 آیه از آیات قران بر اساس سنن جزخوانی ماه رمضان و متناسب با گذشت هر روز از ماه مبارک، یک آیه از جزئی از قرآن قرائت می‌شود.

وی اضافه کرد: محتواهای خوبی در مورد این 30 فراز قرآنی آمده است که در مجالس جزخوانی از این محتواها استفاده می‌شود، ضمن اینکه برای هر قشری محتوای متناسب با آن قشر تدوین شده و حتی متن‌های ادبی و شعر و غیره نیز تولید محتوا شده است.

حجت‌الاسلام رازیانی عنوان کرد: در سطح ملی عزمی شکل گرفته که تمام دستگاه‌های فرهنگی پای کار بیایند و به برکت قرآن همگرایی صورت بگیرد که این آیات بیشتر شنیده شود.

وی یادآور شد: شروع این طرح از سوی دستگاه‌های فرهنگی است؛ اما در مجموع متولی آن دستگاه یا نهاد خاصی نبوده و همه باید به طیف‌ها و گروهای قرانی کمک کنند و روند اجرای طرح را تسهیل نمایند.

وی با تأکید بر اینکه محافل جزخوانی‌های بزرگ در کشور پای این برنامه هستند، اذعان کرد:مسابقات ملی از این 30 آیه به‌صورت روزانه از طریق شبکه‌های مختلف تلویزیونی در نظر گرفته شده است و افراد از با مراجعه سامانه‌های در نظر گرفته شده می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان همچنین از حضورکاروان قرانی در 10 شهرستان استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: محافل جزخوانی قرآن کریم و برپایی سفره‌های افطاری وحدت و مقاومت از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان در استان اعلام کرد.

به گفته رازیانی، اعزام کاروان قرآن کریم با حضور قاریان برجسته کشوری به شهرهای استان ازجمله برنامه‌های ماه رمضان است که از 25 تا 29 اسفند در استان حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری محافل جزء‌خوانی قرآن کریم در همه شهرستان‌ها، چاپ قرآن کریم و توزیع بین مؤسسات قرآنی و مساجد، برپایی سفره‌های افطاری وحدت و مقاومت با محوریت الاقصی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه و با همراهی جریان‌های مردمی از دیگر برنامه‌های استان در ایام ماه مبارک رمضان خواهد بود.

شناسه خبر 80592