شناسه خبر:80668
1402/12/26 10:40:59

سپهرغرب-گروه خبر: رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر گفت: در راستای اجرای طرح استقبال از بهار 1403 بیش از 100 اِلمان، استند و اِلمان نوری نوروزی در نقاط مختلف شهر طراحی و نصب شده است.

مهدی بهرامی اظهار کرد: این اقدامات در راستای زیباسازی شهر، ارتقای کیفیت منظر، هویت‌بخشی به فضاهای شهری، تقویت حال‌وهوای نوروزی در شهر و اجرای طرح استقبال از بهار انجام شد.
 

وی به فضاسازی و آذین‌بندی گسترده شهر در آستانه نوروز اشاره و بیان کرد: پنج هزار متر ریسه الوان و بیش از یک‌هزار و 500 عدد پرچم رنگی و پرچم‌های با طرح نوروز در شهر نصب و پرچم‌های فرسوده تعویض شده است.

این مقام مسئول لایروبی مسیل‌های جنگل میرزاکوچک‌خان بام ملایر، جنگل کوثر و جنگل شمس‌آباد و جمع‌آوری بقایای گیاهی و زباله‌های جنگل‌ها، پاک‌سازی و جمع‌آوری نخاله و بقایای گیاهی بلوارها، بوستان‌ها و ورودی‌های شهر و بازپیرایی و سامان‌دهی فضای سبز، اصلاح تشتک آبخوری درختان و حذف علف‌های هرز باغچه‌های بوستان‌‎های شهر را از دیگر اقدامات طرح استقبال از بهار دانست.

وی به لایروبی و نظافت جداول و انهار بوستان‌های سطح شهر اشاره و اظهار کرد: رنگ‌آمیزی دیوار بیرونی، درب، پنجره و حفاظ روبه‌روی درب‌های سرویس بهداشتی بوستان‌های سطح شهر انجام شده است.

بهرامی از رفع نقص سیستم‌های گرمایشی، تهویه، آبگرمکن، شیشه‌ها و تکمیل مایع دستشویی، سطل زباله و جالباسی سرویس‌های بهداشتی بوستان‌های شهر خبر داد و گفت: بهسازی کامل و سامان‌دهی مسجد بوستان معلم شامل رنگ‌آمیزی، تعویض کفپوش، خریدن سیستم گرمایشی جدید و تکمیل سیستم روشنایی انجام شده است.

وی به شست‌وشوی فرش‌ها، تعویض پرده‌ها و غبارروبی مساجد بوستان‌ها، تکمیل چادر و مهرهای نماز مساجد بوستان‌های شهر، تعویض تعدادی از آبخوری‌های بوستان‌ها، رفع نقص تجهیزات بازی بوستان‌های سطح شهر و خرید دو ست تجهیزات بازی برای بوستان‌های شهیدزرینی و شهیدفراهانی نیز اشاره کرد.

بهرامی با بیان اینکه بهسازی و زیباسازی آب‌نمای بوستان‌های ولایت و معلم و رفع نقص و رنگ‌آمیزی سایر آب‌نماها ازجمله اقدامات طرح استقبال از بهار در شهر ملایر بوده است، افزود: شست‌وشو و رنگ‌آمیزی 60 هزار متر جداول بلوارهای ورودی شهر، رنگ‌آمیزی پُل انقلاب، مبلمان شهری، ست‌های ورزشی و غیره بوستان‌های سطح شهر و رنگ‌آمیزی و بازسازی اِلمان‌های قدیمی شهر از دیگر اقدامات انجام‌شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر از کاشت گسترده پنج میلیون نشای گل بنفشه، 20 هزار گلدان گل‌های بهاری و 16 هزار گلدان گل شب‌بو در میادین، بلوارها و بوستان‌های شهر خبر داد و گفت: همه نیروهای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در نوروز آماده‌باش هستند.

 

 

شناسه خبر 80668