شناسه خبر:80745
1402/12/27 13:19:55
مسئول کتابخانه سیار اداره کل کتابخانه‌های استان:

همه روستاهای استان ایلام نیازمند کتابخانه سیار هستند

سپهرغرب-گروه خبر:مسئول کتابخانه سیار اداره کل کتابخانه‌های استان ایلام گفت: این کتابخانه با 1200 جلد کتاب و 800 عضو از هفت روستا شهرستان مرکزی، نماد فرهنگی استان شده است.

 
قاسم ساجدی اظهار کرد: 80 درصد اعضای این کتابخانه سیار، کودکان هستند و موضوع این کتاب‌ها کودک و نوجوان، دینی و مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تاریخی است که علاوه بر برنامه امانت کتاب، برنامه‎‌های متنوع فرهنگی از جمله قصه‌گویی، نشست‌های کتابخوان، ایستگاه‌های نقاشی، معرفی کتاب، نمایش عروسکی و خیابانی، اجرای سرود، کاردستی و مسابقات فرهنگی و کتابخوانی را اجرا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت کتابخانه سیار با کتابخانه مستقر در این است که ما به سمت مردم و کودکان می‌رویم و این تأثیرش در علاقه‌مند کردن مردم به کتابخوان خیلی بیشتر است.

مسئول کتابخانه سیار اداره کل کتابخانه‌های استان ایلام با بیان اینکه کهن‌سال‌ترین عضو کتابخانه سیار ما 84 سال سن دارد و در روستای «پاکل» زندگی می‌کند، ادامه داد: ایستگاه‌ها و پاتوق‌های کتابخوانی باید در روستاها برپا شود.

ساجدی افزود: وقتی کودکان روستاها، خودرو کتابخانه سیار «قاصدک مهربانی» را می‌بینند که به جوار مدرسه روستا آمده است با شور و شوق وصف ناشدنی به سمت آن می‌آیند، بنابراین باید امکانات برای گسترش کتابخانه سیار در کل استان فراهم شود؛ به خصوص مناطق عشایری استان به کتابخانه سیار نیاز دارند.

وی روستاهای هدف این طرح در شهرستان ایلام را چشمه‌کبود، هفت‌چشمه، بانقلان، فاطمیه، پاکل، شهرک شهید کشوری و شهرک هجرت برشمرد.

 

شناسه خبر 80745