کد خبر : 53606
تاریخ : 1400/12/26
گروه خبری : استان‌ها

آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در شهرستان ساوه

محمود کریمی صبح روز گذشته در حاشیه مراسم نمادین آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در ساوه گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی از 25 اسفندماه سال جاری تا 16 فروردین‌ماه سال آینده با هدف اجرای برنامه‌های بهداشتی در حوزه‌های مختلف صورت می‌گیرد.

وی افزود: با اجرای این طرح در قالب هشت تیم بهداشتی بر مراکز عمومی تهیه و توزیع مواد غذایی حساس ازجمله رستوران‌ها، بیرون‌برها، اغذیه‌فروشی‌ها، پایانه‌های مسافربری، ساندویچی‌ها، آش‌فروشی‌ها، قنادی‌ها، نانوایی‌ها و رستوران‌های بین راهی در راستای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، نظارت می‌شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه اظهار کرد: این طرح همه‌روزه از ساعت هشت صبح تا 20 شب اجرا می‌شود که با توجه به موقعیت مکانی و زمانی تا ساعت 24 قابل تغییر است.

کریمی با اشاره به اینکه سامانه 190 هم برای ثبت گزارشات و شکایت‌های مردمی فعال است، بیان کرد: همچنین پایگاه‌ها و مراکز جامع سلامت با 50 درصد ظرفیت خدمات عادی، واکسیناسیون علیه ویروس کرونا و نمونه‌گیری را انجام می‌دهند.

وی گفت: پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی نیز از 9 تا 12 به‌صورت حضوری در کنار جاده‌ها فعال هستند و از ساعت 17 تا 20 این طرح با 18 پایگاه اورژانس و 20 دستگاه آمبولانس به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌دهد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه افزود: همچنین چهار ایستگاه سلامت نوروزی در شهرهای پرندک، سیلیجرد، سلفچگان و کیلومتر 84 جاده همدان فعال هستند و علاوه‌بر خدمات اورژانس، خدمات واکسیناسیون و آموزش ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح سلامت نوروزی با هدف حفظ و ارتقای سلامت مسافران نوروزی و مردم عزیز اجرا می‌شود.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/53606