شناسه خبر:53606
1400/12/26 09:23:50

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در این شهرستان خبر داد.

محمود کریمی صبح روز گذشته در حاشیه مراسم نمادین آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در ساوه گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی از 25 اسفندماه سال جاری تا 16 فروردین‌ماه سال آینده با هدف اجرای برنامه‌های بهداشتی در حوزه‌های مختلف صورت می‌گیرد.

وی افزود: با اجرای این طرح در قالب هشت تیم بهداشتی بر مراکز عمومی تهیه و توزیع مواد غذایی حساس ازجمله رستوران‌ها، بیرون‌برها، اغذیه‌فروشی‌ها، پایانه‌های مسافربری، ساندویچی‌ها، آش‌فروشی‌ها، قنادی‌ها، نانوایی‌ها و رستوران‌های بین راهی در راستای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، نظارت می‌شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه اظهار کرد: این طرح همه‌روزه از ساعت هشت صبح تا 20 شب اجرا می‌شود که با توجه به موقعیت مکانی و زمانی تا ساعت 24 قابل تغییر است.

کریمی با اشاره به اینکه سامانه 190 هم برای ثبت گزارشات و شکایت‌های مردمی فعال است، بیان کرد: همچنین پایگاه‌ها و مراکز جامع سلامت با 50 درصد ظرفیت خدمات عادی، واکسیناسیون علیه ویروس کرونا و نمونه‌گیری را انجام می‌دهند.

وی گفت: پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی نیز از 9 تا 12 به‌صورت حضوری در کنار جاده‌ها فعال هستند و از ساعت 17 تا 20 این طرح با 18 پایگاه اورژانس و 20 دستگاه آمبولانس به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌دهد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه افزود: همچنین چهار ایستگاه سلامت نوروزی در شهرهای پرندک، سیلیجرد، سلفچگان و کیلومتر 84 جاده همدان فعال هستند و علاوه‌بر خدمات اورژانس، خدمات واکسیناسیون و آموزش ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح سلامت نوروزی با هدف حفظ و ارتقای سلامت مسافران نوروزی و مردم عزیز اجرا می‌شود.

شناسه خبر 53606