کد خبر : 54518
تاریخ : 1401/2/1
گروه خبری : استان‌ها

ارائه 8000 خدمت بشردوستانه به نیابت از 8 هزار شهید همدان

علی سنجربگی صبح روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفته هلال‌احمر، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر به پاس یک قرن خدمت بی‌منت، آیین گرامیداشتی را در اردیبهشت‌ماه با شعار «یک قرن خدمت بی‌منت» برگزار می‌کند و از طرفی این مراسم هم‌زمان با ارائه هشت هزار خدمت توسط این جمعیت به یاد هشت هزار شهید استان همدان شده است.

وی با اشاره به نقش پُررنگ امدادگران و کارکنان هلال‌احمر در دوران هشت سال دفاع مقدس، این دوران را برگ زرینی از دفتر صدسالگی خدمات هلال‌احمر عنوان کرد و گفت: کنگره هشت هزار شهید استان از ابتدای سال 1401 آغاز شده و با استفاده از رهنمون‌های مقام معظم رهبری، لزوم انجام کارهای شاخص به‌منظور گرامیداشت یاد و نام شهدا ادامه می‌یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان تأکید کرد: این برنامه در ابتدای سال 1402 به مراسم کنگره ختم می‌شود و در همین راستا کمیته‌هایی تشکیل شده که جمعیت هلال‌احمر استان عضو کمیته اقشار و سازمان‌های مردم‌نهاد آن است.

وی با تأکید به اینکه خدمات طلایی این جمعیت در دوران پساجنگ هم تا بازگشت آزادگان سرافراز به وطن با نقش واسطه‌گری هلال‌احمر در میان اسرا و خانواده‌های آن‌ها ادامه داشته است، گفت: امسال هشت هزار خدمت بی‌منت را به‌مناسبت صدسالگی جمعیت هلال‌احمر در صد خانه هلال مستقر در سراسر استان و به یاد و نام هشت هزار شهید استان اجرایی خواهیم کرد.

سنجربگی با بیان اینکه این خدمات و آموزش‌ها فراتر از برنامه‌های مصوب جمعیت هلال‌احمر و اقداماتی است که در هفته هلال داریم، بخشی از خدمات در این طرح به نیابت از شهدای گران‌قدر را شامل آموزش‌های همگانی و تخصصی، اعزام کاروان سلامت، شناسایی خیرین و نیکوکاران محلی، شناسایی مددجویان و افراد بی‌بضاعت و ارائه خدمات کمک‌هزینه درمانی، دارویی و توانبخشی عنوان کرد.

وی گفت: عضوگیری برای واحدهای جوانان، امداد و داوطلبان در خانه‌های هلال و شعب استان، تشکیل کانون‌های جوانان، دانشجویان و طلاب، تهیه نقشه خطرپذیری روستاها، برگزاری مانورهای امدادی و تشکیل تیم‌های امداد روستایی نیز از دیگر اقداماتی است که انجام می‌گیرد.

 

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/54518