شناسه خبر:54518
1401/2/1 09:56:18

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان از ارائه هشت هزار خدمت بی‌منت و بشردوستانه در راستای برگزاری دومین کنگره ملی هشت هزار شهید والامقام استان در سال 1401 هم‌زمان با صدمین سال تأسیس هلال‌احمر خبر داد.

علی سنجربگی صبح روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفته هلال‌احمر، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر به پاس یک قرن خدمت بی‌منت، آیین گرامیداشتی را در اردیبهشت‌ماه با شعار «یک قرن خدمت بی‌منت» برگزار می‌کند و از طرفی این مراسم هم‌زمان با ارائه هشت هزار خدمت توسط این جمعیت به یاد هشت هزار شهید استان همدان شده است.

وی با اشاره به نقش پُررنگ امدادگران و کارکنان هلال‌احمر در دوران هشت سال دفاع مقدس، این دوران را برگ زرینی از دفتر صدسالگی خدمات هلال‌احمر عنوان کرد و گفت: کنگره هشت هزار شهید استان از ابتدای سال 1401 آغاز شده و با استفاده از رهنمون‌های مقام معظم رهبری، لزوم انجام کارهای شاخص به‌منظور گرامیداشت یاد و نام شهدا ادامه می‌یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان تأکید کرد: این برنامه در ابتدای سال 1402 به مراسم کنگره ختم می‌شود و در همین راستا کمیته‌هایی تشکیل شده که جمعیت هلال‌احمر استان عضو کمیته اقشار و سازمان‌های مردم‌نهاد آن است.

وی با تأکید به اینکه خدمات طلایی این جمعیت در دوران پساجنگ هم تا بازگشت آزادگان سرافراز به وطن با نقش واسطه‌گری هلال‌احمر در میان اسرا و خانواده‌های آن‌ها ادامه داشته است، گفت: امسال هشت هزار خدمت بی‌منت را به‌مناسبت صدسالگی جمعیت هلال‌احمر در صد خانه هلال مستقر در سراسر استان و به یاد و نام هشت هزار شهید استان اجرایی خواهیم کرد.

سنجربگی با بیان اینکه این خدمات و آموزش‌ها فراتر از برنامه‌های مصوب جمعیت هلال‌احمر و اقداماتی است که در هفته هلال داریم، بخشی از خدمات در این طرح به نیابت از شهدای گران‌قدر را شامل آموزش‌های همگانی و تخصصی، اعزام کاروان سلامت، شناسایی خیرین و نیکوکاران محلی، شناسایی مددجویان و افراد بی‌بضاعت و ارائه خدمات کمک‌هزینه درمانی، دارویی و توانبخشی عنوان کرد.

وی گفت: عضوگیری برای واحدهای جوانان، امداد و داوطلبان در خانه‌های هلال و شعب استان، تشکیل کانون‌های جوانان، دانشجویان و طلاب، تهیه نقشه خطرپذیری روستاها، برگزاری مانورهای امدادی و تشکیل تیم‌های امداد روستایی نیز از دیگر اقداماتی است که انجام می‌گیرد.

 

شناسه خبر 54518