به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علیاکبر نظری در کمیسیون خدمات شهری با موضوع تعیین و تکلیف قرارداد پیمانکار پیادهراه اظهار کرد: شاکله این قرارداد به هم ریخته و دلیل آن تشتت در مدیریت است. وی با بیان اینکه متأسفانه در این موضوع چندین مدیریت متفاوت میخواهند مدیریت قرارداد را بهعهده بگیرند، گفت: وضعیت قرارداد باید مشخص شود؛ اگر بنا بر فسخ، ماده 38 کردن آن و یا اقاله است، با ادله کافی باید این موارد هرچه سریعتر انجام شود. رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان خطاب به معاون خدمات شهری شهرداری بیان کرد: یک هفته فرصت دارید عدم یکپارچگی در موضوع پیادهراه را مدیریت کنید. نظری همچنین خواستار بیان ادله شهرداری درخصوص دو شقه کردن قرارداد پیادهراه شد و افزود: اکنون سه سازمان و دو منطقه در مدیریت پیادهراه دخیل هستند که این موضوع باید یکپارچه شود. وی با اشاره به فرصت 10 روزه شهرداری بهمنظور تعیین تکلیف قرارداد پیمانکار پیادهراه، تصریح کرد: در این بازه زمانی شهرداری فرصت دارد دیدگاهها و نظرات خود را پیرامون این موضوع جمعبندی و به شورا ارائه کند. رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان ادامه داد: همچنین بهمنظور جلوگیری از ورود موتورسیکلتسواران و عدم فعالیت بساطگستران در پیادهراه بوعلی باید تدبیری اندیشیده شود و بهمنظور ارائه راهکار این موضوعات از طریق فرماندار پیگیری و حتی در شورای تأمین نیز مطرح شود. نظری با انتقاد از عدم نصب دوربینهای کنترل و ثبت تخلف در پیادهراه، خاطرنشان کرد: نصب دوربین بهمنظور کنترل نظم و انضباط شهری و رفع مشکلات است و اگر این امر محقق نشود، نمیتوانیم ورود موتورسیکلت و خودرو به این محدوده را مدیریت کنیم که این موضوع باید اصلاح شود. حیدری: تقویت حملونقل سبک انفرادی راه حل کاهش بار ترافیکی در رینگ اول رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز درخصوص وضعیت پیادهراههای بوعلی و اکباتان اظهار کرد: با وجود زحمات و تلاشهای شهرداری و پیمانکار اوضاع پیادهراهها مطلوب 100 درصدی نیست و گلایههای بسیاری از عدم مناسبسازی برای توانمندان و ورود موتورسیکلتها وجود دارد. مهدی حیدری با تأکید بر اینکه البته اجرای قرارداد تا زمان عدم فسخ و یا پایان مهلت آن لازمالاجرا است، گفت: برای آینده پیادهراه طرحهایی نیز در دست آمادهسازی است. وی انتقال بار ترافیکی دو پیادهراه بوعلی و اکباتان به چهار خیابان دیگر را از مسائل و مشکلات موجود در رینگ نخست برشمرد و بیان کرد: به دنبال این موضوع، چهار خیابان دیگر عملاً به پارکینگ تبدیل شده است که سنخیتی با بحث گردشگری، زیباییشناختی و همدان زیبا ندارد. رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان افزود: مطلوبیت فضا در چهار خیابان منتهی به میدان امام (ره) بهواسطه دود، حضور خودروها و اتوبوسها به هم خورده است که زیبنده شهر همدان نیست. حیدری راه حل کاهش بار ترافیکی در چهار خیابان مذکور را تقویت حملونقل سبک انفرادی دانست و تصریح کرد: تحقق این امر کار سختی نیست و از مواردی بهشمار میرود که حتی اگر سالیانه 10 درصد از حضور اتوبوسها و خودروها در این خیابانها بکاهد، کافی است. وی با تأکید بر اینکه رینگ مرکزی شهر باید انسانمحور باشد، ادامه داد: موارد ذکرشده در قالب پیشنهادهایی بهمنظور بهبود عملکرد پیادهراه است. رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: وضعیت کفپوش پیادهراه اکباتان بهدلیل تردد خودروها آسیب دیده و این آسیبدیدگی درحال گسترش است که باید تدابیری نیز در این منطقه اندیشیده شود. حیدری با بیان اینکه پیادهراه دستاورد منحصربهفردی است، یادآور شد: این دستاورد میتواند وجه تمایز و جاذب گردشگری شهر همدان باشد که باید به این مهم توجه ویژه شود.
|