گروه رسانه ای سپهر

آخرین اخبار:
شناسه خبر:62686
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان:

شهرداری قرارداد پیمانکار پیاده‌راه را 10 روزه تعیین تکلیف کند

شهرداری قرارداد پیمانکار پیاده‌راه را 10 روزه تعیین تکلیف کند

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی‌اکبر نظری در کمیسیون خدمات شهری با موضوع تعیین و تکلیف قرارداد پیمانکار پیاده‌راه اظهار کرد: شاکله این قرارداد به هم ریخته و دلیل آن تشتت در مدیریت است.
وی با بیان اینکه متأسفانه در این موضوع چندین مدیریت متفاوت می‌خواهند مدیریت قرارداد را به‌عهده بگیرند، گفت: وضعیت قرارداد باید مشخص شود؛ اگر بنا بر فسخ، ماده 38 کردن آن و یا اقاله است، با ادله کافی باید این موارد هرچه سریع‌تر انجام شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان خطاب به معاون خدمات شهری شهرداری بیان کرد: یک هفته فرصت دارید عدم یکپارچگی در موضوع پیاده‌راه را مدیریت کنید.
نظری همچنین خواستار بیان ادله شهرداری درخصوص دو شقه کردن قرارداد پیاده‌راه شد و افزود: اکنون سه سازمان و دو منطقه در مدیریت پیاده‌راه دخیل هستند که این موضوع باید یکپارچه شود.
وی با اشاره به فرصت 10 روزه شهرداری به‌منظور تعیین تکلیف قرارداد پیمانکار پیاده‌راه، تصریح کرد: در این بازه زمانی شهرداری فرصت دارد دیدگاه‌ها و نظرات خود را پیرامون این موضوع جمع‌بندی و به شورا ارائه کند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان ادامه داد: همچنین به‌منظور جلوگیری از ورود موتورسیکلت‌سواران و عدم فعالیت بساط‌‌گستران در پیاده‌راه بوعلی باید تدبیری اندیشیده شود و به‌منظور ارائه راهکار این موضوعات از طریق فرماندار پیگیری و حتی در شورای تأمین نیز مطرح شود.
نظری با انتقاد از عدم نصب دوربین‌های کنترل و ثبت تخلف در پیاده‌راه، خاطرنشان کرد: نصب دوربین به‌منظور کنترل نظم و انضباط شهری و رفع مشکلات است و اگر این امر محقق نشود، نمی‌توانیم ورود موتورسیکلت و خودرو به این محدوده را مدیریت کنیم که این موضوع باید اصلاح شود.
   حیدری: تقویت حمل‌ونقل سبک انفرادی راه حل کاهش بار ترافیکی در رینگ اول
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز درخصوص وضعیت پیاده‌راه‌های بوعلی و اکباتان اظهار کرد: با وجود زحمات و تلاش‌های شهرداری و پیمانکار اوضاع پیاده‌راه‌ها مطلوب 100 درصدی نیست و گلایه‌های بسیاری از عدم مناسب‌سازی برای توانمندان و ورود موتورسیکلت‌ها وجود دارد.
مهدی حیدری با تأکید بر اینکه البته اجرای قرارداد تا زمان عدم فسخ و یا پایان مهلت آن لازم‌الاجرا است، گفت: برای آینده پیاده‌راه طرح‌هایی نیز در دست آماده‌سازی است.
وی انتقال بار ترافیکی دو پیاده‌راه بوعلی و اکباتان به چهار خیابان دیگر را از مسائل و مشکلات موجود در رینگ نخست برشمرد و بیان کرد: به دنبال این موضوع، چهار خیابان دیگر عملاً به پارکینگ تبدیل شده است که سنخیتی با بحث گردشگری، زیبایی‌شناختی و همدان زیبا ندارد.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان افزود: مطلوبیت فضا در چهار خیابان‌ منتهی به میدان امام (ره) به‌واسطه دود، حضور خودروها و اتوبوس‌ها به هم خورده است که زیبنده شهر همدان نیست.
حیدری راه حل کاهش بار ترافیکی در چهار خیابان مذکور را تقویت حمل‌ونقل سبک انفرادی دانست و تصریح کرد: تحقق این امر کار سختی نیست و از مواردی به‌شمار می‌رود که حتی اگر سالیانه 10 درصد از حضور اتوبوس‌ها و خودروها در این خیابان‌ها بکاهد، کافی است.
وی با تأکید بر اینکه رینگ مرکزی شهر باید انسان‌محور باشد، ادامه داد: موارد ذکرشده در قالب پیشنهادهایی به‌منظور بهبود عملکرد پیاده‌راه است.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: وضعیت کف‌پوش پیاده‌راه اکباتان به‌دلیل تردد خودروها آسیب دیده و این آسیب‌دیدگی درحال گسترش است که باید تدابیری نیز در این منطقه اندیشیده شود.
حیدری با بیان اینکه پیاده‌راه دستاورد منحصربه‌فردی است، یادآور شد: این دستاورد می‌تواند وجه تمایز و جاذب گردشگری شهر همدان باشد که باید به این مهم توجه ویژه شود.

ارسال نظر

سوال: پایتخت فرانسه؟ Paris

*شرایط و مقررات*
کلمه امنیتی را بصورت حروف فارسی وارد نمایید
بعنوان مثال : پایتخت ارمنستان ؟ ایروان
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار