کد خبر : 66546
تاریخ : 1401/12/7
گروه خبری : فرهنگی

هــنر و رســانـــه مقاومت مهم‌تر از مقاومت نظامی است

عبدالمعطی ابوزید رئیس انجمن هنرمندان تجسمی فلسطینی در سوریه در حاشیه دیدار از نمایشگاه هنر مقاومت در حوزه هنری، درباره هنر و فرهنگ مقاومت بیان کرد: همواره ملت فلسطین، سوریه و ایران در ارتباطات استوار و متینی با یکدیگر، مشارکت فرهنگی داشته‌اند و این ارتباط ادامه دارد.

او با اشاره به تابلو‌های کاریکاتور و نقاشی مقاومت در نمایشگاه گفت: اینجا تابلوهای مقاومت را می‌بینیم و ما نیز همیشه در کنار ایران که ستون اصلی مقاومت است، در تابلوی مقاومت شرکت داشته‌ایم.

وی با توجه به موضوع تابلوهای کاریکتور نمایشگاه با موضوع ناآرامی‌های اخیر در ایران گفت: از یکپارچگی و همبستگی ملت ایران برای خنثی کردن توطئه علیه انقلاب اسلامی خوشحالیم و مفتخریم که اینجا در میان مردم ایران هستیم.

این هنرمند فلسطینی بیان کرد: دفاع و خط مقاومت منحصر به تفنگ و اسلحه نیست و هنر، فرهنگ و رسانه شاید مهمتر از دیگر عناصر در کنار مقاومت و حتی از آن مهمتر باشد، هنرمندان باید در کنار مجاهدین باشند.

او در پایان گفت: از همان ابتدای انتخاب روز جهانی قدس ما شعار آزادی قدس را شعار و پرچم خودمان در همه جنبه‌های سیاسی، فرهنگی و هنری قرار دادیم. این اتحاد و همدلی منحصر به اتحاد و همدلی میان مردم ایران و فلسطین نیست و به اتحاد جهانی و اسلامی در مقابل صهیونیسم و حمایت از قدس تبدیل شده است.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/66546