کد خبر : 69005
تاریخ : 1402/2/23
گروه خبری : کاردانش

وزیر تعاون:

تلاش هپکو برای رسیدن به ظرفیت اسمی ضروری است

«سیدصولت مرتضوی» روز پنجشنبه در جریان سفر یک‌روزه به استان مرکزی در بازدید از شرکت هپکو اراک در جمع خبرنگاران افزود: شرکت هپکو یکی از افتخارات صنعت تولید به‌ویژه صنایع ماشین‌سازی کشور بود که به‌لحاظ بی‌تدبیری‌های دهه 90 قدری با مشکلات مالی همراه و به‌ناچار و به‌دلیل مطالبات به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد.
وی بیان کرد: این موضوع در دو مقطع زمانی مورد توجه آیت‌الله رئیسی قرار گرفت؛ ایشان یک مرحله در زمانی که ریاست قوه قضائیه را داشتند و مباحث واگذاری مطرح بود، ورود و دستورات لازم را صادر کردند که موجب شد چرخ تولید در این کارخانه دوباره به حرکت درآید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سال گذشته در جریان سفر و بازدید از این شرکت با حضور رئیس‌جمهور، صحبت از تولید 250 دستگاه در سال بود، اما امسال هدف‌گذاری این شرکت روی 800 تا 850 دستگاه است.
مرتضوی اظهار کرد: امید است این کارخانه بتواند نیاز بالای کشور به ماشین‌آلات سنگین را تأمین کند، دانش فنی این کارخانه هم مطلوب است.
وی گفت: وقتی دانش باشد، نیاز باشد و تولید نباشد، یک جای کار لنگ می‌زند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همکاران در حوزه این وزارتخانه، گلوگاه‌ها را شناسایی و برطرف کردند و با هم‌افزایی سایر دستگاه به‌ویژه صنایع معدنی، امید است این مجموعه بخش زیادی از نیاز کشور را تأمین کند.
مرتضوی تأکید کرد: باید از دانش دانشمندان استفاده شود، اگر از ظرفیت دانش‌بنیان استفاده شود، وابستگی این صنعت به واردات در سنوات آینده می‌تواند به صفر برسد.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/69005