شناسه خبر:69005
1402/2/23 11:19:46

سپهرغرب، گروه خبر: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش هپکو برای رسیدن به ظرفیت اسمی خود امری ضروری است.

«سیدصولت مرتضوی» روز پنجشنبه در جریان سفر یک‌روزه به استان مرکزی در بازدید از شرکت هپکو اراک در جمع خبرنگاران افزود: شرکت هپکو یکی از افتخارات صنعت تولید به‌ویژه صنایع ماشین‌سازی کشور بود که به‌لحاظ بی‌تدبیری‌های دهه 90 قدری با مشکلات مالی همراه و به‌ناچار و به‌دلیل مطالبات به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد.
وی بیان کرد: این موضوع در دو مقطع زمانی مورد توجه آیت‌الله رئیسی قرار گرفت؛ ایشان یک مرحله در زمانی که ریاست قوه قضائیه را داشتند و مباحث واگذاری مطرح بود، ورود و دستورات لازم را صادر کردند که موجب شد چرخ تولید در این کارخانه دوباره به حرکت درآید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سال گذشته در جریان سفر و بازدید از این شرکت با حضور رئیس‌جمهور، صحبت از تولید 250 دستگاه در سال بود، اما امسال هدف‌گذاری این شرکت روی 800 تا 850 دستگاه است.
مرتضوی اظهار کرد: امید است این کارخانه بتواند نیاز بالای کشور به ماشین‌آلات سنگین را تأمین کند، دانش فنی این کارخانه هم مطلوب است.
وی گفت: وقتی دانش باشد، نیاز باشد و تولید نباشد، یک جای کار لنگ می‌زند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همکاران در حوزه این وزارتخانه، گلوگاه‌ها را شناسایی و برطرف کردند و با هم‌افزایی سایر دستگاه به‌ویژه صنایع معدنی، امید است این مجموعه بخش زیادی از نیاز کشور را تأمین کند.
مرتضوی تأکید کرد: باید از دانش دانشمندان استفاده شود، اگر از ظرفیت دانش‌بنیان استفاده شود، وابستگی این صنعت به واردات در سنوات آینده می‌تواند به صفر برسد.

شناسه خبر 69005