کد خبر : 70578
تاریخ : 1402/4/3
گروه خبری : شهر

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان تاکید کرد:

نقش ویژه "اقدام پژوهی و سند چشم انداز شهر" در افزایش مشارکت شهروندان

شانزدهمین نشست شهراندیشی با موضوع "اقدام پژوهی مشارکتی در مدیریت شهری" با سخنرانی دکتر عرفانی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور همدان در مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی به میزبانی مرکز پژوهش‎های شورای شهر همدان برگزار شد.
رئیس مرکز پژوهش‎های شورای شهر همدان در ابتدای این نشست با اشاره به تحولات فزاینده در دنیای امروز، گفت: سازمان‌هایی موفق به بقا می‌شوند که همگام با تحولات، برنامه ریزی‌های درست و هدفمندی داشته باشند.
علی رضایی افزود: با توجه به اینکه تدوین "سند چشم انداز و برنامه راهبردی و عملیاتی شهر و شهرداری" در دست اقدام است و به عنوان یکی از دغدغه‌های مدیران شهرداری همدان برای ترسیم آینده مطلوب شهر همدان می‎باشد، برگزاری نشست "اقدام پژوهی" در این زمینه می‎تواند بسیار راهگشا و مثمرثمر باشد.
عضو شورای اسلامی شهر همدان هدف سند چشم انداز را ایجاد مشارکت و درک مشترک بین سازمان‌ها دانست و تصریح کرد: ارتباط بین عالمان و عاملان و مشارکت شهروندان موضوعی است که شهرداری همدان به آن نیاز دارد و باید تقویت شود.
وی گفت: توقع بالای شهروندان و منابع محدود شهرداری باعث سوء تفاهم و کاهش مشارکت شهروندان در اداره شهر شده است که با اقدام پژوهی می‎توان هویت شهروندان و حس تعلق شهروندان در اداره شهر را بیش از پیش تقویت کرد.
رییس مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان بیان کرد: امیدواریم با راه‌اندازی سامانه جامع پیشنهادات و اقدام پژوهشی شاهد افزایش میزان مشارکت و بهره‎گیری از ظرفیت دانشگاهی و عالمان و نخبگان در راستای توسعه شهر همدان باشیم.
در ادامه کارگاه آموزشی شهراندیشی با موضوع "اقدام‌پژوهی مشارکتی در مدیریت شهری" با سخنرانی دکتر عرفانی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور همدان و با حضور رییس و برخی از اعضای شورای شهر، شهردار، معاونان، مدیران و برخی از کارکنان شهرداری همدان برگزار و در پایان این نشست از سامانه "جامع نظام پذیرش و بررسی پیشنهادات شهرداری همدان" رونمایی و از عوامل راه‌اندازی این سامانه تقدیر شد.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/70578