شناسه خبر:70578
1402/4/3 08:34:56
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان تاکید کرد:

نقش ویژه "اقدام پژوهی و سند چشم انداز شهر" در افزایش مشارکت شهروندان

سپهرغرب، گروه خبر: عضو شورای اسلامی شهر همدان هدف سند چشم انداز را ایجاد مشارکت و درک مشترک بین سازمان‌ها دانست و گفت: ارتباط بین عالمان و عاملان و مشارکت شهروندان موضوعی است که شهرداری همدان به آن نیاز دارد و باید تقویت شود.

شانزدهمین نشست شهراندیشی با موضوع "اقدام پژوهی مشارکتی در مدیریت شهری" با سخنرانی دکتر عرفانی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور همدان در مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی به میزبانی مرکز پژوهش‎های شورای شهر همدان برگزار شد.
رئیس مرکز پژوهش‎های شورای شهر همدان در ابتدای این نشست با اشاره به تحولات فزاینده در دنیای امروز، گفت: سازمان‌هایی موفق به بقا می‌شوند که همگام با تحولات، برنامه ریزی‌های درست و هدفمندی داشته باشند.
علی رضایی افزود: با توجه به اینکه تدوین "سند چشم انداز و برنامه راهبردی و عملیاتی شهر و شهرداری" در دست اقدام است و به عنوان یکی از دغدغه‌های مدیران شهرداری همدان برای ترسیم آینده مطلوب شهر همدان می‎باشد، برگزاری نشست "اقدام پژوهی" در این زمینه می‎تواند بسیار راهگشا و مثمرثمر باشد.
عضو شورای اسلامی شهر همدان هدف سند چشم انداز را ایجاد مشارکت و درک مشترک بین سازمان‌ها دانست و تصریح کرد: ارتباط بین عالمان و عاملان و مشارکت شهروندان موضوعی است که شهرداری همدان به آن نیاز دارد و باید تقویت شود.
وی گفت: توقع بالای شهروندان و منابع محدود شهرداری باعث سوء تفاهم و کاهش مشارکت شهروندان در اداره شهر شده است که با اقدام پژوهی می‎توان هویت شهروندان و حس تعلق شهروندان در اداره شهر را بیش از پیش تقویت کرد.
رییس مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان بیان کرد: امیدواریم با راه‌اندازی سامانه جامع پیشنهادات و اقدام پژوهشی شاهد افزایش میزان مشارکت و بهره‎گیری از ظرفیت دانشگاهی و عالمان و نخبگان در راستای توسعه شهر همدان باشیم.
در ادامه کارگاه آموزشی شهراندیشی با موضوع "اقدام‌پژوهی مشارکتی در مدیریت شهری" با سخنرانی دکتر عرفانی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور همدان و با حضور رییس و برخی از اعضای شورای شهر، شهردار، معاونان، مدیران و برخی از کارکنان شهرداری همدان برگزار و در پایان این نشست از سامانه "جامع نظام پذیرش و بررسی پیشنهادات شهرداری همدان" رونمایی و از عوامل راه‌اندازی این سامانه تقدیر شد.

شناسه خبر 70578