کد خبر : 70878
تاریخ : 1402/4/11
گروه خبری : استان‌ها

پروژه خط انتقال آب قشلاق سنندج به دانشگاه کردستان اجرایی می‌شود

سیدانور رشیدی در نشست با رئیس دانشگاه کردستان که با محوریت اجرای عملیات خط انتقال آبرسانی به فضای سبز دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: معتقدیم ایجاد تعامل و همکاری در زمینه‌های مختلف بین دانشگاه و شهرداری‌ها نقش مهمی در حل مشکلات و ارائه راهکارهای علمی و قابل عملیاتی شدن در مدیریت شهری دارد.
وی خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت علمی و دانشگاهی در راستای اجرای برنامه‌های مختلف به‌عنوان یک اصل مهم در مدیریت شهری دنبال شده و در این راستا همواره تعامل بسیار خوبی با صاحب‌نظران علمی استان داشته‌ایم.
شهردار سنندج اذعان کرد: برنامه‌محوری در شهرداری سنندج مورد توجه بوده و برنامه‌ریزی‌ها بر همین ملاک عملیاتی می‌شود.
رشیدی اضافه کرد: اقدامات مختلفی در سال گذشته در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر توزیع عادلانه خدمات در تمام سطح شهر انجام شده و این روند امسال با سرعت بیشتر ادامه یافته است.
وی به جایگاه دانشگاه کردستان به‌عنوان دانشگاه مادر در استان گریزی زد و افزود: خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف شهری به‌صورت اولویت‌بندی شده و با توجه به نیاز هر منطقه تعریف‌شده و پیش می‌رود.
وی ادامه داد: با وجود اینکه عملیات خط انتقال آبرسانی به فضای سبز دانشگاه جزء اولویت‌ها نبود اما با توجه به اهمیت دانشگاه کردستان و تعهدی که نسبت به جامعه دانشگاهی داریم امیدواریم با همراهی مجموعه دانشگاه شاهد اجرای این طرح باشیم که می‌تواند به ارتقای فضای سبز دانشگاه کمک کند.
وی در مورد روند و جزئیات اجرای عملیات خط انتقال آبرسانی به فضای سبز دانشگاه کردستان و اهداف آن هم گفت: خط انتقال آب از رودخانه قشلاق جنب پل گریزه از مسیر بلوار پاسداران به داخل دانشگاه کردستان انجام می‌شود.
شهردار سنندج اذعان کرد: این طرح با هدف تأمین آب فضای سبز دانشگاه کردستان و بخشی از منطقه ویژه بهاران سنندج اجرا می‌شود این خط انتقال آب از پل گریزه آغاز و تا انتهای این دانشگاه ادامه می‌یابد.
رشیدی تصریح کرد: این پروژه که حدوداً سه هزار متر طول دارد شامل احداث ایستگاه پمپاژ، لوله‌گذاری و احداث دو منبع آب است.
وی با بیان اینکه 35 درصد از این آب به آبیاری فضای سبز بهاران اختصاص می‌یابد، گفت: 65 درصد آن به تأمین آب فضای سبز خود دانشگاه اختصاص دارد.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/70878