شناسه خبر:70878
1402/4/11 09:27:00

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار سنندج گفت: پروژه خط انتقال آب قشلاق تا بلوار حمدی بهاران با هدف توسعه فضای سبز شهری در منطقه ویژه بهاران و دانشگاه کردستان اجرا می‌شود.

سیدانور رشیدی در نشست با رئیس دانشگاه کردستان که با محوریت اجرای عملیات خط انتقال آبرسانی به فضای سبز دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: معتقدیم ایجاد تعامل و همکاری در زمینه‌های مختلف بین دانشگاه و شهرداری‌ها نقش مهمی در حل مشکلات و ارائه راهکارهای علمی و قابل عملیاتی شدن در مدیریت شهری دارد.
وی خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت علمی و دانشگاهی در راستای اجرای برنامه‌های مختلف به‌عنوان یک اصل مهم در مدیریت شهری دنبال شده و در این راستا همواره تعامل بسیار خوبی با صاحب‌نظران علمی استان داشته‌ایم.
شهردار سنندج اذعان کرد: برنامه‌محوری در شهرداری سنندج مورد توجه بوده و برنامه‌ریزی‌ها بر همین ملاک عملیاتی می‌شود.
رشیدی اضافه کرد: اقدامات مختلفی در سال گذشته در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر توزیع عادلانه خدمات در تمام سطح شهر انجام شده و این روند امسال با سرعت بیشتر ادامه یافته است.
وی به جایگاه دانشگاه کردستان به‌عنوان دانشگاه مادر در استان گریزی زد و افزود: خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف شهری به‌صورت اولویت‌بندی شده و با توجه به نیاز هر منطقه تعریف‌شده و پیش می‌رود.
وی ادامه داد: با وجود اینکه عملیات خط انتقال آبرسانی به فضای سبز دانشگاه جزء اولویت‌ها نبود اما با توجه به اهمیت دانشگاه کردستان و تعهدی که نسبت به جامعه دانشگاهی داریم امیدواریم با همراهی مجموعه دانشگاه شاهد اجرای این طرح باشیم که می‌تواند به ارتقای فضای سبز دانشگاه کمک کند.
وی در مورد روند و جزئیات اجرای عملیات خط انتقال آبرسانی به فضای سبز دانشگاه کردستان و اهداف آن هم گفت: خط انتقال آب از رودخانه قشلاق جنب پل گریزه از مسیر بلوار پاسداران به داخل دانشگاه کردستان انجام می‌شود.
شهردار سنندج اذعان کرد: این طرح با هدف تأمین آب فضای سبز دانشگاه کردستان و بخشی از منطقه ویژه بهاران سنندج اجرا می‌شود این خط انتقال آب از پل گریزه آغاز و تا انتهای این دانشگاه ادامه می‌یابد.
رشیدی تصریح کرد: این پروژه که حدوداً سه هزار متر طول دارد شامل احداث ایستگاه پمپاژ، لوله‌گذاری و احداث دو منبع آب است.
وی با بیان اینکه 35 درصد از این آب به آبیاری فضای سبز بهاران اختصاص می‌یابد، گفت: 65 درصد آن به تأمین آب فضای سبز خود دانشگاه اختصاص دارد.

شناسه خبر 70878