کد خبر : 74101
تاریخ : 1402/7/8
گروه خبری : اقتصادی

توزیع 42 هزار تن انواع کودهای کشاورزی در شش ماهه ابتدایی سالجاری در استان همدان

بهروز الیاسی با بیان اینکه از مقدار 42 هزار تن کود تأمین، تدارک و توزیع شده شش ماهه اول سالجاری، مقدار 38 هزار تن از آن ازته، 2200 تن فسفاته و 1800 تن پتاسه بوده است،اظهار کرد: با توجه به اجرای برنامه 6 هزار هکتاری کشت کلزا در استان همدان، طبق سهمیه کودی سازمان جهاد کشاورزی برای این برنامه، به طور ویژه مقدار 1800 تن ازته و 1200 تن فسفاته و پتاسه در اختیار کلزاکاران قرار گرفت.

 

وی افزود: با استفاده از ذخیره راهبردی 12 هزار تنی انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه در انبارهای شرکت و همچنین حمل مستقیم روزانه مقدار 800 تن از مبادی حمل و پتروشیمی‌های کشور به مقصد استان، کود مورد نیاز کشت‌های پاییزه به موقع تأمین و طبق برش ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی از طریق سامانه‌های پایش و پهنه بندی و صدور حواله الکترونیکی بین کشاورزان توزیع می‌شود.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: برای تسریع در امر توزیع علاوه بر ارسال کود بصورت کیسه از مبادی و پتروشیمی ها، بصورت فله نیز در انبار تخلیه می‌شود که همزمان با کیسه گیری، بارگیری و حمل نیز می‌گردد.

 

الیاسی در پایان گفت: در حال حاضر انبارهای شرکت در دو شیفت کاری و ایام تعطیل در حال تخلیه، کیسه گیری کودهای فله، بارگیری و حمل به مقصد کارگزاران استان می‌باشد تا خللی در تغذیه گیاهی کشت‌های استان بوجود نیاید.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/74101