شناسه خبر:74101
1402/7/8 12:46:07

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان شهریورماه مقدار 42 هزار تن انواع کودهای کشاورزی در استان تأمین، تدارک و توزیع شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چهار هزار تن معادل 11 درصد افزایش داشته است.

بهروز الیاسی با بیان اینکه از مقدار 42 هزار تن کود تأمین، تدارک و توزیع شده شش ماهه اول سالجاری، مقدار 38 هزار تن از آن ازته، 2200 تن فسفاته و 1800 تن پتاسه بوده است،اظهار کرد: با توجه به اجرای برنامه 6 هزار هکتاری کشت کلزا در استان همدان، طبق سهمیه کودی سازمان جهاد کشاورزی برای این برنامه، به طور ویژه مقدار 1800 تن ازته و 1200 تن فسفاته و پتاسه در اختیار کلزاکاران قرار گرفت.

 

وی افزود: با استفاده از ذخیره راهبردی 12 هزار تنی انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه در انبارهای شرکت و همچنین حمل مستقیم روزانه مقدار 800 تن از مبادی حمل و پتروشیمی‌های کشور به مقصد استان، کود مورد نیاز کشت‌های پاییزه به موقع تأمین و طبق برش ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی از طریق سامانه‌های پایش و پهنه بندی و صدور حواله الکترونیکی بین کشاورزان توزیع می‌شود.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: برای تسریع در امر توزیع علاوه بر ارسال کود بصورت کیسه از مبادی و پتروشیمی ها، بصورت فله نیز در انبار تخلیه می‌شود که همزمان با کیسه گیری، بارگیری و حمل نیز می‌گردد.

 

الیاسی در پایان گفت: در حال حاضر انبارهای شرکت در دو شیفت کاری و ایام تعطیل در حال تخلیه، کیسه گیری کودهای فله، بارگیری و حمل به مقصد کارگزاران استان می‌باشد تا خللی در تغذیه گیاهی کشت‌های استان بوجود نیاید.

شناسه خبر 74101