کد خبر : 79767
تاریخ : 1402/12/3
گروه خبری : گردشگری

سرمایه‌گذاری 18 میلیارد تومانی برای 4 طرح گردشگری در استان کردستان

منصور مهرزاد از صدور موافقت اصولی چهار طرح گردشگری با سرمایه‌گذاری 18 میلیارد تومان در کردستان خبر داد و اظهار کرد: این اقدام در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری کردستان انجام شد.

وی افزود: با ارزیابی‌های انجام‌شده توسط کارشناسان و اعضای کمیته‌ فنی، برای چهار مورد از این طرح‌ها شامل یک مورد مجتمع گردشگری، دو مورد اقامتگاه بوم‌گردری و یک مورد مهمانپذیر موافقت اولیه صادر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را بالغ بر 18 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌‌ها برای 19 نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

مهرزاد با اشاره به اینکه پنج طرح منوط به اخذ استعلام و با دو طرح نیز مخالفت شده است، یادآور شد: موقعیت طرح، مساحت زمین، توان مالی سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال ازجمله اولویت‌های صدور مجوز برای ایجاد تأسیسات گردشگری مختلف در سطح استان است.

وی عنوان کرد: پروژه‌های مختلفی در بخش‌ گردشگری استان با همکاری بخش خصوصی در حال اجراست و امیدواریم با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال‌زایی و توسعه پایدار در کردستان بیش از پیش فراهم شود.

 

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/79767