شناسه خبر:79767
1402/12/3 11:18:29

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از صدور موافقت اصولی چهار طرح گردشگری با سرمایه‌گذاری 18 میلیارد تومان در استان خبر داد.

منصور مهرزاد از صدور موافقت اصولی چهار طرح گردشگری با سرمایه‌گذاری 18 میلیارد تومان در کردستان خبر داد و اظهار کرد: این اقدام در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری کردستان انجام شد.

وی افزود: با ارزیابی‌های انجام‌شده توسط کارشناسان و اعضای کمیته‌ فنی، برای چهار مورد از این طرح‌ها شامل یک مورد مجتمع گردشگری، دو مورد اقامتگاه بوم‌گردری و یک مورد مهمانپذیر موافقت اولیه صادر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را بالغ بر 18 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌‌ها برای 19 نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

مهرزاد با اشاره به اینکه پنج طرح منوط به اخذ استعلام و با دو طرح نیز مخالفت شده است، یادآور شد: موقعیت طرح، مساحت زمین، توان مالی سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال ازجمله اولویت‌های صدور مجوز برای ایجاد تأسیسات گردشگری مختلف در سطح استان است.

وی عنوان کرد: پروژه‌های مختلفی در بخش‌ گردشگری استان با همکاری بخش خصوصی در حال اجراست و امیدواریم با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال‌زایی و توسعه پایدار در کردستان بیش از پیش فراهم شود.

 

شناسه خبر 79767