کد خبر : 83951
تاریخ : 1403/4/4
گروه خبری : استان‌ها

انتخاب یا انفعال؟

حسین صادقیان

حساسیت مقطع کنونی کشور با قرار گرفتن در آستانه انتخابات دور چهاردهم ریاست جمهوری واقعیتی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد؛ حتماً شیاطین خارجی و بدخواهان ایران اسلامی و دنباله‌های آنان در داخل هم‌نفس با شیطان از هرگونه یأس و شرآفرینی کوتاه نمی‌آیند. پس باید آحاد مردم از مسئول، مدیر و نامزد انتخابات گرفته تا سایر مردم، به‌شدت مراقبت کنند تا در زمین دشمنان ایران سرافراز بازی نکنند. این کشور پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد ده‌ها پیشرفت مبنایی بوده و با وجود همه مزاحمت‌ها و تحریم‌های ظالمانه، قله‌‌های ترقی را یکی پس از دیگری فتح کرده است. گذشته از ضعف‌ها و نقص‌هایی که قطعاً وجود دارد، عقلانی است که بررسی کنیم کشور ما در این چهار دهه نسبت به برخی کشورها با وضعیت مشابه مانند مصر و عربستان سعودی که همچنان به‌نوعی مستعمره آمریکا مانده‌اند، کجا هستند و ایران سرافراز ما کجا؟

آیا کشور ما صدها رتبه برتر نسبت به آنان با حفظ استقلال و حریت، کسب نکرده؟ آن‌هم با فروش حداقل موادی چون نفت و نزدیک شدن به مدیریت اقتصادی مبارک بدون نفت که زمانی پایه اساسی چرخش و مدیریت اقتصادی ما بوده است.

نامزدهای انتخابات و همه ما باید مراقب باشیم برای رسیدن به کرسی‌های استیجاری و موقت ریاست جمهوری و مسئولیت‌های درون‌استانی، همچنان که مقام معظم رهبری مدظله‌العالی فرمودند، دشمن‌شادکن نباشیم و دستاوردهای فراوان انقلاب اسلامی را که حاصل خون شهدا، میراث امام خمینی (ره)، تحمل شکنجه‌ها و زحمات انسان‌های صالح و خادم است، زیر سؤال نبریم. بدانیم صدها نفر بوده‌اند که فکر می‌کردند اگر به جایگاهی برسند، چه‌ها که نخواهند کرد، اما وقتی در آن موقعیت قرار گرفته‌اند، حداقل در درون و دلشان برخی افکار و اندیشه‌های خود را وجداناً بی‌ارزش و یا کم‌نتیجه یافته‌اند. گرچه ما دنبال اصلاح، پیشرفت و خدمت بیشتر هستیم و این مهم قابل تحقق است، اما نباید طوری وانمود کنیم که انگار قبلاً همه ناصالح و ناتوان بوده‌اند. به‌خصوص درباره دولت سیزدهم و شهید جمهور آیت‌الله رئیسی، که اگر چنین بوده، پس این‌همه پیشرفت با سرعت بالا از کجا نشأت گرفته؟ گرچه قصور و تقصیراتی قطعاً وجود داشته، اما عده‌ای هم خدمات صادقانه و ارزشمند زیادی داشته‌اند که ما را به این جایگاه منطقه‌ای و جهانی رسانیده است.

نباید منفعل باشیم در قِبال مسئله مهمی به‌نام انتخابات رئیس قوه مجریه و همچنین نباید هم‌‌نفس با شیطان یأس‌آفرینی و سیاه‌نمایی کنیم، آری پیشرفت و قوی‌تر شدن به قول رهبر فرزانه انقلاب اسلامی لازمه قطعی کشور است. همه باید یکدیگر را به شرکت فعال و بصیرت‌مندانه در انتخاب رئیس‌جمهوری لایق و کارآمد تشویق و ترغیب کنیم تا امنیت ملی به حداکثر ممکن برسد. چون در سایه امنیت پیشرفت‌های روزافزون رقم می‌خورد و دشمنانی چون آمریکا این شیطان بزرگ و دنباله‌هایش در سایر نقاط جهان و داخل مأیوس شده و دست از طمع‌ نسبت به کشور ما برمی‌دارند، إن‌شاءالله.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/83951