کد خبر : 85278
تاریخ : 1403/5/8
گروه خبری : استان‌ها

مدیرعامل آبفا:

شهروندان همدانی مصرف آب را مدیریت کنند

فرهاد بختیاری‌فر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه درحال سپری کردن گرم‌ترین روزهای سال و افزایش کم‌سابقه دمای هوا هستیم، مدیریت مصرف آب از سوی شهروندان تأثیر مهمی بر حفظ پایداری شبکه توزیع آب دارد و با مدیریت مصرف و مدیریت منابع، نگرانی خاصی برای تأمین آب در این روزها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر تنش آبی در استان نداریم، تصریح کرد: مدیریت مصرف آب و حذف مصارف غیر ضروری، راهکار اساسی گذر از اوج مصرف تابستان است که هم‌استانی‌ها باید توجه ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: ما همواره در کنترل مصرف و مدیریت آب به همکاری مردم نیاز داریم و با همکاری مردم از اوج مصرف آب، عبور می‌کنیم.

وی یادآور شد: کاهش مدت‌زمان استحمام، عدم آبیاری باغچه منازل با آب آشامیدنی، نصب سایبان برای کولرهای آبی و استفاده از تجهیزات کاهنده برای مصرف بهینه آب، ازجمله روش‌های مدیریت مصرف آب است.

بختیاری‌فر با بیان اینکه بهار امسال بارندگی‌های خوبی در سطح استان داشتیم، مطرح کرد: به‌منظور تداوم ارائه خدمات مطلوب‌تر در امر آب‌رسانی به هم‌استانی‌ها، مدیریت مصرف و نهادینه کردن فرهنگ مصرف صحیح آب باید در دستور کار قرار بگیرد.

درحال حاضر همه شهرهای استان همدان و 827 روستای این استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند و به شبکه یکپارچه و سراسری توزیع آب آشامیدنی این استان متصل شده‌اند.

شرکت آبفای استان680 هزار مشترک دارد.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/85278