شناسه خبر:85278
1403/5/8 18:12:08

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: نگرانی برای تأمین آب در اوج گرمای مردادماه وجود ندارد، اما با توجه به گرمای هوا، مدیریت مصرف آب باید همواره در دستور کار هم‌استانی‌ها قرار بگیرد.

فرهاد بختیاری‌فر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه درحال سپری کردن گرم‌ترین روزهای سال و افزایش کم‌سابقه دمای هوا هستیم، مدیریت مصرف آب از سوی شهروندان تأثیر مهمی بر حفظ پایداری شبکه توزیع آب دارد و با مدیریت مصرف و مدیریت منابع، نگرانی خاصی برای تأمین آب در این روزها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر تنش آبی در استان نداریم، تصریح کرد: مدیریت مصرف آب و حذف مصارف غیر ضروری، راهکار اساسی گذر از اوج مصرف تابستان است که هم‌استانی‌ها باید توجه ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: ما همواره در کنترل مصرف و مدیریت آب به همکاری مردم نیاز داریم و با همکاری مردم از اوج مصرف آب، عبور می‌کنیم.

وی یادآور شد: کاهش مدت‌زمان استحمام، عدم آبیاری باغچه منازل با آب آشامیدنی، نصب سایبان برای کولرهای آبی و استفاده از تجهیزات کاهنده برای مصرف بهینه آب، ازجمله روش‌های مدیریت مصرف آب است.

بختیاری‌فر با بیان اینکه بهار امسال بارندگی‌های خوبی در سطح استان داشتیم، مطرح کرد: به‌منظور تداوم ارائه خدمات مطلوب‌تر در امر آب‌رسانی به هم‌استانی‌ها، مدیریت مصرف و نهادینه کردن فرهنگ مصرف صحیح آب باید در دستور کار قرار بگیرد.

درحال حاضر همه شهرهای استان همدان و 827 روستای این استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند و به شبکه یکپارچه و سراسری توزیع آب آشامیدنی این استان متصل شده‌اند.

شرکت آبفای استان680 هزار مشترک دارد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 85278