کد خبر : 86214
تاریخ : 1403/6/17
گروه خبری : فرهنگی

بازدید از موزه هگمتانه 100 درصد افزایش یافت


امیرحسین فریبا روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تعطیلات هفته‌ای که گذشت، آمار قابل توجهی از سوی ستاد سفر کشور و امور موزه‌های استان اعلام شد.
وی ادامه داد: در این آمار رسمی آمده است، همدان در ردیف شلوغ‌ترین شهرهای مسافرپذیر کشور بوده و اقامتگاه‌های رسمی استان نیز تا 98 درصد تکمیل ظرفیت شدند.
مدیر امور موزه‌های اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت: در بین آمارهای بازدید نیز اعلام شد آمار بازدید از هگمتانه پس از جهانی شدن، 100 درصد افزایش پیدا کرد و آرامگاه- موزه بوعلی‌سینا همچنان در صدر بازدیدهای استان جایگاه خود را حفظ کرد.
فریبا به آمار بازدیدهای پایگاه هگمتانه در نیمه دوم شهریورماه سال گذشته اشاره و اظهار کرد: تعداد بازدیدکنندگان در تاریخ یادشده 6 هزار و 734 نفر بوده است و بعد از ثبت جهانی این مجموعه در 15 روز نخست شهریورماه سال جاری آمار بازدیدکنندگان به 13 هزار و 405 نفر رسید که با این مقایسه متوجه می‌شویم آمار به‌صورت صددرصد افزایش داشته است.
وی همچنین آمار بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی این اداره کل را در نیمه نخست شهریورماه سال گذشته 365 هزار و 665 نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در این بازه زمانی در سال جاری به 428 هزار و 347 نفر رسید که با رشد 17 درصدی مواجه شد.
مدیر امور موزه‌های اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان تأکید کرد: موزه و آرامگاه بوعلی‌سینا با 172 هزار و 130 بازدیدکننده در صدر این بازدید‌ها بوده است.
استان همدان دارای 21 موزه است که هشت موزه با نظارت مستقیم میراث فرهنگی در همدان و 13 موزه به‌صورت مشارکتی در استان اداره می‌شود.
مدیر امور موزه‌ها و بناهای تاریخی استان همدان گفت: استان همدان دارای یک‌هزار و 752 اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی است که آن را به جایگاه ویژه و مهمی در صنعت گردشگری تبدیل کرده که با توجه به این اهمیت، یک‌هزار و چهار اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/86214