شناسه خبر:86214
1403/6/17 18:19:00

مدیر امور موزه‌های اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت: بازدید از موزه هگمتانه طی شهریورماه جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 درصد افزایش داشته که یکی از تأثیرات ثبت جهانی مجموعه باستانی هگمتانه است.


امیرحسین فریبا روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تعطیلات هفته‌ای که گذشت، آمار قابل توجهی از سوی ستاد سفر کشور و امور موزه‌های استان اعلام شد.
وی ادامه داد: در این آمار رسمی آمده است، همدان در ردیف شلوغ‌ترین شهرهای مسافرپذیر کشور بوده و اقامتگاه‌های رسمی استان نیز تا 98 درصد تکمیل ظرفیت شدند.
مدیر امور موزه‌های اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت: در بین آمارهای بازدید نیز اعلام شد آمار بازدید از هگمتانه پس از جهانی شدن، 100 درصد افزایش پیدا کرد و آرامگاه- موزه بوعلی‌سینا همچنان در صدر بازدیدهای استان جایگاه خود را حفظ کرد.
فریبا به آمار بازدیدهای پایگاه هگمتانه در نیمه دوم شهریورماه سال گذشته اشاره و اظهار کرد: تعداد بازدیدکنندگان در تاریخ یادشده 6 هزار و 734 نفر بوده است و بعد از ثبت جهانی این مجموعه در 15 روز نخست شهریورماه سال جاری آمار بازدیدکنندگان به 13 هزار و 405 نفر رسید که با این مقایسه متوجه می‌شویم آمار به‌صورت صددرصد افزایش داشته است.
وی همچنین آمار بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی این اداره کل را در نیمه نخست شهریورماه سال گذشته 365 هزار و 665 نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در این بازه زمانی در سال جاری به 428 هزار و 347 نفر رسید که با رشد 17 درصدی مواجه شد.
مدیر امور موزه‌های اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان تأکید کرد: موزه و آرامگاه بوعلی‌سینا با 172 هزار و 130 بازدیدکننده در صدر این بازدید‌ها بوده است.
استان همدان دارای 21 موزه است که هشت موزه با نظارت مستقیم میراث فرهنگی در همدان و 13 موزه به‌صورت مشارکتی در استان اداره می‌شود.
مدیر امور موزه‌ها و بناهای تاریخی استان همدان گفت: استان همدان دارای یک‌هزار و 752 اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی است که آن را به جایگاه ویژه و مهمی در صنعت گردشگری تبدیل کرده که با توجه به این اهمیت، یک‌هزار و چهار اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

شناسه خبر 86214