کد خبر : 87077
تاریخ : 1403/7/14
گروه خبری : اقتصادی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان:

10000 تُن انواع کودهای کشاورزی یارانه‌ای در استان همدان توزیع شد

100 کارگزار شرکت در نزدیکی کشاورزان سراسر استان مستقر هستند


بهروز الیاسی با بیان اینکه از ابتدای شهریورماه سال جاری و آغاز توزیع کود کشاورزی مورد نیاز کشت‌های پاییزه استان تاکنون مقدار 10 هزار تُن انواع کودهای کشاورزی یارانه‌ای ازت، فسفات و پتاس در استان همدان توزیع شده است، افزود: این مقدار کود توزیعی در استان شامل هفت هزار و 500 تُن کود کشاورزی ازت، مقدار 700 تُن کود کشاورزی پتاس و یک‌هزار و 800 تُن کود کشاورزی فسفات بوده است.
این مقام مسئول گفت: این مقدار کود توزیعی از محل ذخیره راهبردی 12 هزار تُنی در انبارهای شرکت و همچنین حمل مستقیم از مبادی و پتروشیمی‌های کشور به مقاصد استان تأمین شده است.
وی با بیان اینکه اکنون انبارهای شرکت در دو شیفت کاری و ایام تعطیل درحال فعالیت هستند تا خللی در تأمین این نهاده مهم برای کشاورزان استان به‌وجود نیاید، افزود: درتلاش هستیم کود مورد نیاز کشت‌های پاییزه به‌موقع تأمین شود.
الیاسی با اعلام اینکه کودهای توزیع‌شده براساس برش ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی استان و از طریق سامانه‌های پایش و پهنه‌بندی و با صدور حواله الکترونیکی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، گفت: تعداد 100 کارگزار و عامل فروش شرکت در نزدیک‌ترین فاصله ممکن به کشاورزان در سراسر استان، آماده خدمات‌رسانی هستند.
این مقام مسئول در پایان افزود: با توجه به اینکه کودهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یارانه‌ای است و با پرداخت بیش از 50 درصد یارانه توسط دولت به دست کشاورز می‌رسد و آنان کمتر از نصف بهای تمام‌شده کود را پرداخت می‌کنند، به کشاورزان توصیه می‌شود جهت افزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی، از تغذیه گیاهی غافل نشوند.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/87077