شناسه خبر:87077
1403/7/14 16:08:00
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان:

10000 تُن انواع کودهای کشاورزی یارانه‌ای در استان همدان توزیع شد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای شهریورماه سال جاری و آغاز توزیع کود کشاورزی مورد نیاز کشت‌های پاییزه استان، تاکنون مقدار 10 هزار تُن انواع کودهای کشاورزی یارانه‌ای ازت، فسفات و پتاس در استان همدان توزیع شده است.


بهروز الیاسی با بیان اینکه از ابتدای شهریورماه سال جاری و آغاز توزیع کود کشاورزی مورد نیاز کشت‌های پاییزه استان تاکنون مقدار 10 هزار تُن انواع کودهای کشاورزی یارانه‌ای ازت، فسفات و پتاس در استان همدان توزیع شده است، افزود: این مقدار کود توزیعی در استان شامل هفت هزار و 500 تُن کود کشاورزی ازت، مقدار 700 تُن کود کشاورزی پتاس و یک‌هزار و 800 تُن کود کشاورزی فسفات بوده است.
این مقام مسئول گفت: این مقدار کود توزیعی از محل ذخیره راهبردی 12 هزار تُنی در انبارهای شرکت و همچنین حمل مستقیم از مبادی و پتروشیمی‌های کشور به مقاصد استان تأمین شده است.
وی با بیان اینکه اکنون انبارهای شرکت در دو شیفت کاری و ایام تعطیل درحال فعالیت هستند تا خللی در تأمین این نهاده مهم برای کشاورزان استان به‌وجود نیاید، افزود: درتلاش هستیم کود مورد نیاز کشت‌های پاییزه به‌موقع تأمین شود.
الیاسی با اعلام اینکه کودهای توزیع‌شده براساس برش ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی استان و از طریق سامانه‌های پایش و پهنه‌بندی و با صدور حواله الکترونیکی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، گفت: تعداد 100 کارگزار و عامل فروش شرکت در نزدیک‌ترین فاصله ممکن به کشاورزان در سراسر استان، آماده خدمات‌رسانی هستند.
این مقام مسئول در پایان افزود: با توجه به اینکه کودهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یارانه‌ای است و با پرداخت بیش از 50 درصد یارانه توسط دولت به دست کشاورز می‌رسد و آنان کمتر از نصف بهای تمام‌شده کود را پرداخت می‌کنند، به کشاورزان توصیه می‌شود جهت افزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی، از تغذیه گیاهی غافل نشوند.

شناسه خبر 87077