شناسه خبر:87022
1403/7/11 20:52:00
فرمانده انتظامی استان همدان مطرح کرد:

سهم 15 درصدی جاده‌های برون‌شهری و روستایی از تصادفات

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه 15 درصد از کل تصادفات در جاده‌های برون‌شهری و روستایی اتفاق می‌افتد، گفت: این آمار نشان‌دهنده نیاز به نگاه ویژه و مطالبه رسانه‌ها درخصوص این جاده‌ها از مسئولان است.


سردار سلمان امیری ظهر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان همدان ضمن عرض تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله و سردار شهید نیلفروشان، اظهار کرد:‌ انجام عملیات وعده صادق دو را نیز که باعث التیام زخم‌هایی شد که بر پیکر مردم فلسطین، غزه، لبنان و سایر مظلومان جهان وارد آمده بود، تبریک عرض می‌کنم؛ مردمی که مورد ظلم استکبار جهانی و رژیم غاصب اسرائیل هستند.
فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه دشمن تا بن دندان مسلح شب گذشته تنها با گوشه‌ای از اقتدار ایران اسلامی روبه‌رو شد، افزود: پیروزی‌های امروز ما به برکت خون شهدا بوده و قطعاً حزب‌الله پیروز است.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی به‌عنوان مجاهد فی‌سبیل‌الله در عرصه‌های مختلف درحال مبارزه با جرایم است و همواره شهدایی را در راه تأمین امنیت تقدیم انقلاب می‌کند،تصریح کرد: امسال شعار هفته انتظامی «پلیس‌ هوشمند، مردم قانون‌مدار» نام‌گذاری شده است.
سردار امیری خاطرنشان کرد: هوشمندی در رفتار پلیس و تجهیزات، مد نظر ما است؛ چراکه ‌پلیس با اخلاق و حرفه‌ای باید با تجهیزات درخور مردم خدمت‌رسانی کند.
* نیاز به مانیتورینگ شهری همچنان وجود دارد
فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه امید است با مکانیزه کردن حوزه‌های مختلف پلیس و بهره بردن از قلم اصحاب رسانه بتوانیم خدمات خود را برای مردم بیان کنیم، گفت: هنوز در حوزه مانیتورینگ شهری نیاز استان مرتفع نشده است؛ البته تمام دستگاه‌ها با ما همکاری خوبی دارند.
سردار امیری با عنوان اینکه طی هفته نیروی انتظامی 120 برنامه متنوع در استان برگزار خواهد شد، افزود: سخنرانی در نماز جمعه، حضور در فتر نماینده ولی فقیه در استان همدان، برپایی نمایشگاه اقتدار و مردم‌یاری در محل برگزاری نماز جمعه، برپایی غرفه سلامت، تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، برگزاری یادواره شهدای یگان ویژه، دیدار با خانواده سربازان، نشست صمیمی با خانواده کارکنان، برگزاری مسابقه تیراندازی، برپایی همایش کلانتران برگزیده، انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه بوعلی‌سینا و ارتباط مردمی، تقدیر از فرهنگ‌یاران و افرادی که در حوزه ترافیکی به ما کمک می‌کنند و ویزیت رایگان توسط پزشک و دندان‌پزشک، ازجمله برنامه‌های ما خواهد بود.
فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه به گزارش اهم اقدامات انجام‌شده طی 6 ماهه گذشته توسط پلیس پرداخت و گفت: مردم در این مدت 706 هزار و 56 فقره تماس با 110 داشته‌اند که این رقم نشان از اعتماد آنان به پلیس دارد و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، یک درصد افزایش داشته است.
* 207 هزار و 467 تماس‌ منتج به عملیات پلیسی و انتظامی شد
وی افزود: 207 هزار و 467 مورد از این تماس‌ها منتج به عملیات پلیسی و انتظامی شده که نسبت به مدت مشابه افزایش 34 درصدی داشته است.
* کاهش 20 درصدی وقوع سرقت‌های مهم
سردار امیری با عنوان اینکه در این مدت کاهش 20 درصدی وقوع سرقت‌های مهم و افزایش 15 درصدی کشف سرقت‌ها را شاهد بوده‌ایم، اظهار کرد: مجموع سرقت‌ها نیز نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش و کشفیات هم 28 درصد افزایش یافته است‌.
وی در ادامه عنوان کرد: 27 مناسبت مختلف مانند عید نوروز با برنامه‌ریزی همکاران ما به‌خوبی سپری شده است.
سردار امیری در ادامه با اشاره به حوزه پلیس پیشگیری، تصریح کرد: سامان‌دهی 332 نفر از نگهبانان مجتمع‌های مسکونی، 114 نفر از نگهبانان مجتمع‌های تجاری، 476 نفر از نگهبانان کارخانه‌ها و کارگاه‌های خصوصی، 491 نفر از نگهبانان مرغداری‌ها و دامداری‌ها، 138 شبگرد شهری و 382 شبگرد روستایی انجام گرفته و به‌کارگیری شده‌اند که کمک بسیار خوبی به جلوگیری از سرقت داشته‌اند.
وی افزود: در حوزه اقدامات خودمراقبتی به دستگاه‌ها موارد اعلام شده است، اما متأسفانه همچنان شاهد سرقت از اماکن دولتی هستیم؛ البته با اقدامات ما میزان آن کاهش یافته است.
این مقام مسئول با عنوان اینکه یکی از موارد حوزه مذکور گشت‌های مشترک ما با سایر ادارات بود که نتیجه‌ داشته است، اظهار کرد: البته این امور با مطالبات رسانه‌ها بهبود یافت.
* بیش از 5 تُن انواع مواد مخدر کشف شده است
فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه به اقدامات انجام‌شده در حوزه پلیس مواد مخدر پرداخت و گفت: پنج تُن و 785 کیلو کشفیات مواد مخدر در این مدت را شاهد بوده‌ایم که افزایش 9 درصدی کشفیات را نشان می‌دهد.
وی افزود: در این راستا هفت هزار و 38 نفر دستگیری معتادان، نگهدارندگان مواد و فروشندگان آن را نیز داشته‌ایم که افزایش پنج درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
* انهدام 25 باند مواد مخدر
فرمانده انتظامی استان همدان از انهدام 25 باند مواد مخدر در استان همدان خبر داد و اظهار کرد: 6 هزار و 988 عملیات در حوزه مواد مخدر و توقیف 125 خودرو موتورسیکلت، ازجمله کارهای انجام‌شده در این حوزه بوده است که نسبت به مدت مشابه افزایش 6 درصدی داشته و از دیگر اقدامات نیروی انتظامی بوده است.
وی افزود: یک‌هزار و 135 طرح در حوزه مبارزه با مواد مخدر اجرا شده که 842 مورد آن پاک‌سازی مناطق از حضور معتادان متجاهر بوده است.
سردار امیری خاطرنشان کرد: طی این مدت در راستای مبارزه با مواد مخدر 201 طرح در محورهای مواصلاتی داشته‌ایم و 92 طرح کنترل شهرستان‌ها و روستاهای اطراف انجام شده است.
وی در ادامه به اهم اقدامات انجام‌شده پلیس فتا پرداخت و گفت: در استان همدان شاهد افزایش 15 درصدی جرایم در حوزه فضای مجازی هستیم.
این مقام مسئول افزود: کلاهبرداری رایانه‌ای 44.5 درصد، برداشت غیر مجاز 28 درصد، دسترسی غیر مجاز به داده‌ها 16 درصد، مزاحمت اینترنتی 8.5 درصد و سایر جرایم 3.9 درصد از جرایم سایبری ما را تشکیل می‌دهند.
* 105 درصد جرایم سایبری کشف شده است
فرمانده انتظامی استان همدان با تأکید بر اینکه 105 درصد از جرایم سایبری کشف شده است، توضیح داد: این میزان افزایش مربوط به پیگیری جرایمی بوده که ریشه در سایر استان‌ها دارند.
سردار امیری با اشاره به اینکه میزان کشفیات حوزه سایبری ما نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 45درصدی داشته است، گفت: هشت باند کلاهبرداری اینترنتی و 160 مجرم اینترنتی دستگیر شدند.
*از ابتدای امسال بیش از 5 میلیارد تومان بازگشت پول به حساب مردم انجام شده
وی با بیان اینکه مردم درصورت ایجاد هرگونه مشکل سایبری می‌توانند با شماره 096380 تماس‌ بگیرند، اظهار کرد: از ابتدای امسال پنج میلیارد و 500 میلیون تومان بازگشت پول به حساب کاربران انجام گرفته که تماس به‌موقع با پلیس فتا، دلیل بازگشت این میزان پول بوده است.
سردار امیری افزود: یک‌هزار و 350 حساب بانکی که در اختیار مجرمین بوده، طی این مدت بسته شده است.
وی با بیان اینکه در این مدت شاهد 15 هزار تماس مردمی با پلیس فتا بوده‌ایم، گفت: در این راستا یک‌هزار و 500 مأموریت انجام شده و بقیه افراد راهنمایی دریافت کرده‌اند.
این مقام مسئول افزود: همچنین 246 مورد از تجهیزات الکترونیکی مجرمین جمع‌آوری شده و 41 کارگاه آموزشی برگزار شده است.
* کاهش 27 درصدی تصادفات درون‌شهری
فرمانده انتظامی استان همدان درخصوص اقدامات انجام‌شده توسط پلیس راه و راهور توضیح داد: شاهد 27 درصد کاهش تصادفات فوتی درون‌شهری و 35 درصد کاهش تعداد متوفیان بوده‌ایم.
وی افزود: وقوع تصادفات فوتی برون‌شهری 15 درصد و تعداد فوتی‌ها 16 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، کاهش داشته است.
سردار امیری در ادامه تأکید کرد: به‌طور کلی درخصوص تصادفات درون‌شهری، برون‌شهری و جاده‌ای شاهد کاهش 17 درصدی و تعداد نفرات فوتی، شاهد کاهش 20 درصدی بوده‌ایم.
* 85 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: 85 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهرها و درون شهر اتفاق می‌افتد و بیانگر این موضوع است که مردم باید در این فواصل بیشتر قوانین را رعایت کنند.
وی تأکید کرد: 15 درصد از کل تصادفات در جاده‌های برون‌شهری و روستایی اتفاق می‌افتد که نیاز به نگاه ویژه دارد؛ اگرچه اداره راه و راهداری همکاری لازم را با ما دارند، اما برای کاهش این حوادث باید چاره‌اندیشی شود.
فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه افزود: بیشترین آمار تخلفات مربوط به سرعت و سبقت غیر مجاز است که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.
وی ابراز کرد: نقص سیستم روشنایی در جاده‌ها، دومین عامل تصادفات با بالاترین فراوانی به حساب می‌آید.
* 14 هزار پرونده‌ به مراکز مشاوره در سطح کلانتری‌ها و معاونت اجتماعی ارجاع شده
سردار امیری در ادامه با اشاره به اهم اقدامات معاونت اجتماعی، تصریح کرد: 14 هزار پرونده‌ به مراکز مشاوره ما در سطح کلانتری‌ها و معاونت اجتماعی ارجاع شده که از این تعداد 71 درصد منجر به سازش شده است و مابقی مشاوره دریافت کرده‌اند.
وی افزود: رضایت و اعتماد مردم برای ما مهم است؛ البته استان همدان رتبه نخست در حوزه مجازی را به خود اختصاص داده است.
* افزایش 30 درصدی رضایتمندی مردم از پلیس در سامانه 197
فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه طی مدت مذکور شاهد پنج هزار و 952 مورد تماس بوده‌ایم، تصریح کرد: در سامانه 197 شاهد افزایش 30 درصدی تقدیر و کاهش سه درصدی انتقاد از نیروی انتظامی بوده‌ایم که این امر سرمایه بزرگی برای ما است.
وی با اشاره به اینکه در تعداد صدور گذرنامه رشد 6 درصدی داشته‌ایم، گفت: 13 هزار و 720 مورد آن در داخل استان، 47 هزار و 851 مورد در دفاتر پلیس به‌علاوه 10 و مابقی در سامانه پلیس من درخواست داده شده است.
فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه از سامانه پلیس من استقبال خوبی شده است، ابراز کرد: در این باب 19 هزار و 812 مورد با 349 درصد افزایش را شاهد بوده‌ایم؛ همچنین چاپ گذرنامه و تحویل دستی چهار هزار و 836 مورد بوده است.
* کشف 304 میلیاردی کالای قاچاق
سردار امیری در ادامه به گزارش کارهای پلیس امنیت اقتصادی پرداخت و افزود: امسال 304 میلیارد تومان کشفیات کالای قاچاق داشتیم که 60 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است.
وی در ادامه به پرونده‌های بالای یک میلیارد تومان اشاره و اظهار کرد: 161 میلیارد تومان با 168 درصد افزایش در پرونده‌های بالای یک میلیارد تومان را شاهد بوده‌ایم.
سردار امیری متهمین دستگیرشده در این حوزه را 755 نفر برشمرد و گفت: همچنین چهار درصد افزایش کشفیات کالا را شاهد بوده‌ایم.
* توقیف 336 خودروی شوتی
وی افزود: طرح مبارزه با قاچاق کالاهای اساسی نیز با توقیف 220 خودرو و کشفیات 85 میلیارد تومانی همراه بوده؛ همچنین 336 خودروی شوتی در این مدت توقیف شده است.

شناسه خبر 87022