شناسه خبر:87081
1403/7/14 17:31:00

شهردار مریانج با بیان اینکه 23 هکتار زمین در حریم مریانج صنعتی شد، گفت: در آینده غرب شهر همدان زیبایی خاصی خواهد داشت.


مسعود علیمحمدی با بیان اینکه بودجه امسال شهر مریانج 83 میلیارد تومان است که 55 میلیارد تومان آن به بخش عمرانی اختصاص یافته است، افزود: بودجه سالانه هر شهر بستگی به درآمد آن دارد و بودجه مریانج نسبت به شهرهایی که هم‌جمعیت آن هستند، زیاد است.
وی از اجرای پروژه ساختمان تجاری شهر مریانج خبر داد و ابراز کرد: این پروژه چندین‌سال است که آغاز شده و امسال تصمیم گرفتیم آن را جدی پیش ببریم تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری برسد.
شهردار مریانج با بیان اینکه یک ساختمان تجاری چهار طبقه که هر طبقه یک‌هزار متر مربع است مجموعاً با چهار هزار متر مربع زیربنا ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: این پروژه برای شهر مریانج درآمد پایدار خواهد داشت و در حوزه درآمدزایی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی با بیان اینکه ساختمان مذکور در راستای توسعه اقتصادی شهر به‌صورت یک‌جا واگذار خواهد شد، گفت: برای این بازار برنامه داریم که نه‌تنها غرب کشور، بلکه کل کشور را پوشش دهد و این برنامه طی چندسال آینده به نتیجه خواهد رسید.
علیمحمدی از برنامه گسترش بازار این شهر خبر داد و افزود: بازار مبلمان از محدوده شهر مریانج تا پادگان شهیدقهرمان نزدیک به چهار کیلومتر، شکل می‌گیرد.
وی گفت: در طرحی که برای بازار پیشنهاد می‌شود، ساخت پُلی مانند پُل طبیعت تهران هم مد نظر است تا جدا از اینکه بتوان ظرفیت گردشگری ایجاد کرد، وضعیت اقتصادی نیز به‌واسطه فروش مبل، رونق بیشتری بگیرد.
شهردار مریانج با بیان اینکه 10 هزار متر زمین برای ایجاد فضای سبز در این محدوده تملک شده است، افزود: در این فضا به دنبال یک نشان‌سازی از نماد میدان کربلا، ساختمان تجاری و بازار مبل و غیره هستیم.
وی با بیان اینکه فعلاً به دنبال مشاور برای اجرای طرح هستیم تا بعد سرمایه‌گذار ورود کند، تأکید کرد: با این کار قطعاً در آینده اتفاق خوبی در حوزه بازار مبل و منبت مریانج رخ می‌دهد.
علیمحمدی با بیان اینکه به‌زودی نماد میدان کربلای شهر مریانج به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: تنها نورپردازی پروژه باقی مانده که با انجام آن، همین روزها به مرحله بهره‌برداری کامل خواهد رسید.
وی با تأکید بر اینکه در آینده غرب شهر همدان زیبایی خاصی خواهد داشت، افزود: با همراهی شورای اسلامی شهر سعی کردیم کارهای ویژه‌ای را در مریانج انجام دهیم که در همین راستا 23 هکتار زمین داخل حریم این شهر صنعتی شد.
شهردار مریانج اضافه کرد: در محدوده شهر معابر بزرگی در بعضی از نقاط کارگاهی بازگشایی نشده بود که خوشبختانه موفق شدیم یک معبر 30 متری با طول 500 متر را بازگشایی کنیم تا منطقه کارگاهی خدماتی کارآفرین (دکان‌سازان) بعد از 40 سال از بن‌بست خارج شود.
وی با اشاره به پیگیری اجرای طرح گردشگری برای شهر مریانج از سمت حیدره‌شهر همدان، گفت: پروژه گردشگری از سمت حیدره به سمت مریانج یعنی بوستان کوهستانی الوند یا به زبان محلی (گل‌کن) در 32 هکتار زمین پیگیری می‌شود.
علیمحمدی ادامه داد: این زمین‌ها سال‌های پیش با قرارداد 99 ساله از سوی راه و شهرسازی به شهرداری واگذار شده و شهرداری در این املاک حق انتفاع دارد.
وی با تأکید بر اینکه شهرداری مریانج حق انتفاع 32 هکتار از زمین‌ها را دارد، تصریح کرد: چندسال است دنبال سرمایه‌گذار هستیم تا یک فضای گردشگری بی‌نظیر در این منطقه شکل گیرد.
شهردار مریانج با بیان اینکه امسال با نظر شورای اسلامی شهر تصمیم گرفتیم به‌جد کار را در این بخش پیش ببریم و با چند سرمایه‌گذار مذاکراتی انجام شده است، گفت: به‌دلیل حریم ویژه و سرسبز بودن مریانج اقدام به ایجاد باغ‌شهری کردیم که قانونمند و منظم کار ساخت‌وساز پیش رود؛ چراکه در استان همدان باغ‌شهری قانون‌مند و منظم وجود ندارد.

شناسه خبر 87081