کد خبر : 87156
تاریخ : 1403/7/16
گروه خبری : اقتصادی

شهردار:

94 تایید اتمام بنا در اراک صادر شد


علیرضا محمودی روز دوشنبه در راستای اطلاع‌رسانی نشست تخصصی ملی آتش‌نشانی و ایمنی در جمع خبرنگاران، افزود: 140 مورد در این مدت تایید نقشه به میزان 536 هزار و 215 متر مربع و 253 مورد تایید اولیه نقشه به وسعت یک میلیون و 193 هزار و 955 مترمربع صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: بسیاری از ساختمان‌های عمومی و مراکز تجاری اراک که مربوط به قبل از انقلاب و یا ابتدای پیروزی انقلاب است و با روش‌های غیرمعمول ایجاد شده، از ایمنی لازم برخوردار نیستند.
شهردار اراک ادامه داد: شاید این مراکز در زمان خود استاندارد بوده اما الان دیگر از ایمنی لازم برخوردار نیستند و تمام آنها در کمیته تخصصی ایمنی با جدیت دنبال می‌شود.
محمودی اظهار کرد: ساختمان‌هایی هستند که مشکل سیم‌کشی و تاسیسات دارند و امکان ایمن‌سازی آنها وجود دارد اما بسیاری از آنها باید تخریب شود و با کوچکترین لرزه ممکن است دچار آسیب شوند.
وی گفت: با پیشرفت شهرها و تکنولوژی‌های جدید علم، هنر و صنعت ساختمان‌سازی، این بخش جزو کارهای تولیدی شده است.
شهردار اراک اضافه کرد: تکنیک‌های ساختمان‌سازی و بهره‌برداران ساختمان با گذشته متفاوت شده و باید رعایت ایمنی به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.
محمودی عنوان کرد: شهرداری‌ها بویژه سازمان آتش‌نشانی بحث توجه به مقررات ایمنی ساختمان‌ها را برعهده دارند.
وی تصریح کرد: در مسیر ساختمان‌سازی که منجر به شهرسازی و محله‌سازی می‌شود باید مقررات آن رعایت و تاییدیه از آتش نشانی اخذ شود.
شهردار اراک، از برگزاری و میزبانی اولین نشست تخصصی ملی آتش‌نشانی و ایمنی در هتل امیرکبیر این شهر خبر داد و گفت: این همایش 18 و 19 مهرماه جاری با حضور روسا و معاونین آتش‌نشانی مراکز استان‌های کشور برگزار می‌شود.
سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک هم در این نشست گفت: مبحث سوم قانون و مقررات ساختمان از اهمیت ویژه برخوردار است.
مجتبی خراجی افزود: ایمنی ساختمان‌ها در اراک با جدیت از سوی سازمان آتش‌نشانی دنبال می‌شود.
وی بیان کرد: آموزش‌های مرتبط با آتش‌نشانی، ایمنی و پیشگیری در 126 مدرسه شهر اراک از هفتم مهرماه سال گذشته تا هفتم مهرماه امسال، ارایه شده است.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک ادامه داد: نیروهای آتش‌نشان این سازمان از هفتم مهرماه امسال تاکنون روزانه به طور متوسط در 2 مدرسه حضور یافتند.
خراجی اظهار کرد: 232 نفر نیروی آتش‌نشانی در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اراک فعالیت دارند که 184 نفر آنها نیروهای عملیاتی هستند.
وی گفت: 12 ایستگاه فعال آتش‌نشانی در اراک وجود دارد، یک ایستگاه در شهرک کوثر در حال ایجاد است و یک ایستگاه مادر هم آماده کلنگ زنی در خیابان طالقانی است.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک افزود: آتش‌نشانی در یک سال گذشته یک‌هزار و 81 مورد خدمات ارایه کرده است.
خراجی گفت: از هفتم مهرماه سال گذشته تا هفتم مهرماه امسال 9 هزار 791 مورد اطفای حریق، کنترل و ایمن‌سازی حریق صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: یک‌هزار و 690 مورد نیز حوادث پوشش داده شده که بیشتر آن‌ها جاده‌ای بوده است.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/87156