شناسه خبر:87156
1403/7/16 16:30:00

شهردار اراک گفت: 94 مورد اتمام بنا از هفتم مهرماه سال گذشته تا هفتم مهرماه امسال به وسعت 234 هزار 759 مترمربع، صادر شده است.


علیرضا محمودی روز دوشنبه در راستای اطلاع‌رسانی نشست تخصصی ملی آتش‌نشانی و ایمنی در جمع خبرنگاران، افزود: 140 مورد در این مدت تایید نقشه به میزان 536 هزار و 215 متر مربع و 253 مورد تایید اولیه نقشه به وسعت یک میلیون و 193 هزار و 955 مترمربع صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: بسیاری از ساختمان‌های عمومی و مراکز تجاری اراک که مربوط به قبل از انقلاب و یا ابتدای پیروزی انقلاب است و با روش‌های غیرمعمول ایجاد شده، از ایمنی لازم برخوردار نیستند.
شهردار اراک ادامه داد: شاید این مراکز در زمان خود استاندارد بوده اما الان دیگر از ایمنی لازم برخوردار نیستند و تمام آنها در کمیته تخصصی ایمنی با جدیت دنبال می‌شود.
محمودی اظهار کرد: ساختمان‌هایی هستند که مشکل سیم‌کشی و تاسیسات دارند و امکان ایمن‌سازی آنها وجود دارد اما بسیاری از آنها باید تخریب شود و با کوچکترین لرزه ممکن است دچار آسیب شوند.
وی گفت: با پیشرفت شهرها و تکنولوژی‌های جدید علم، هنر و صنعت ساختمان‌سازی، این بخش جزو کارهای تولیدی شده است.
شهردار اراک اضافه کرد: تکنیک‌های ساختمان‌سازی و بهره‌برداران ساختمان با گذشته متفاوت شده و باید رعایت ایمنی به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.
محمودی عنوان کرد: شهرداری‌ها بویژه سازمان آتش‌نشانی بحث توجه به مقررات ایمنی ساختمان‌ها را برعهده دارند.
وی تصریح کرد: در مسیر ساختمان‌سازی که منجر به شهرسازی و محله‌سازی می‌شود باید مقررات آن رعایت و تاییدیه از آتش نشانی اخذ شود.
شهردار اراک، از برگزاری و میزبانی اولین نشست تخصصی ملی آتش‌نشانی و ایمنی در هتل امیرکبیر این شهر خبر داد و گفت: این همایش 18 و 19 مهرماه جاری با حضور روسا و معاونین آتش‌نشانی مراکز استان‌های کشور برگزار می‌شود.
سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک هم در این نشست گفت: مبحث سوم قانون و مقررات ساختمان از اهمیت ویژه برخوردار است.
مجتبی خراجی افزود: ایمنی ساختمان‌ها در اراک با جدیت از سوی سازمان آتش‌نشانی دنبال می‌شود.
وی بیان کرد: آموزش‌های مرتبط با آتش‌نشانی، ایمنی و پیشگیری در 126 مدرسه شهر اراک از هفتم مهرماه سال گذشته تا هفتم مهرماه امسال، ارایه شده است.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک ادامه داد: نیروهای آتش‌نشان این سازمان از هفتم مهرماه امسال تاکنون روزانه به طور متوسط در 2 مدرسه حضور یافتند.
خراجی اظهار کرد: 232 نفر نیروی آتش‌نشانی در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اراک فعالیت دارند که 184 نفر آنها نیروهای عملیاتی هستند.
وی گفت: 12 ایستگاه فعال آتش‌نشانی در اراک وجود دارد، یک ایستگاه در شهرک کوثر در حال ایجاد است و یک ایستگاه مادر هم آماده کلنگ زنی در خیابان طالقانی است.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک افزود: آتش‌نشانی در یک سال گذشته یک‌هزار و 81 مورد خدمات ارایه کرده است.
خراجی گفت: از هفتم مهرماه سال گذشته تا هفتم مهرماه امسال 9 هزار 791 مورد اطفای حریق، کنترل و ایمن‌سازی حریق صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: یک‌هزار و 690 مورد نیز حوادث پوشش داده شده که بیشتر آن‌ها جاده‌ای بوده است.

شناسه خبر 87156