شناسه خبر:87150
1403/7/16 14:21:00

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان خبر داد: فاز دوم عملیات آزادسازی حریم و بستر رودخانه عباس‌آباد به‌زودی آغاز می‌شود.


به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، رضا اخلاص‌مند گفت: فاز دوم عملیات آزادسازی حریم و بستر رودخانه عباس‌آباد به طول بیش از پنج کیلومتر، به‌زودی شروع خواهد شد.
وی افزود: در پاییز سال گذشته فاز نخست آزادسازی حریم و بستر رودخانه عباس‌آباد از موزه تاریخ طبیعی ابتدای جاده حیدره شروع شد و تا دو هزار و 150 متر به سمت بالادست رودخانه، لایروبی و آزادسازی انجام گرفت.
اخلاص‌مند با بیان اینکه تا حد امکان سعی بر آن است که در این عملیات حالت طبیعی رودخانه از بین نرود، ابراز کرد: عملیات اجرایی این پروژه به جهت عبور ایمن سیلاب آغاز خواهد شد و به‌صورت تقریبی به یک ماه زمان نیاز دارد.
وی تصریح کرد: به محض پایان مطالعه تعیین حد و بستر رودخانه عباس‌آباد حد و بستر حریم رودخانه اعلان عمومی شده و فرایند آزادسازی پس از طی مراحل قانونی و گرفتن دستورات قضائی لازم، در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان افزود: عملیات آزادسازی در فاز دوم از میدان عباس به طول 600 متر به سمت پایین‌دست رودخانه تا انتهای فاز نخست انجام می‌گیرد و همچنین از ابتدای بلوار ارتش تا اراضی علی‌آباد، ادامه خواهد داشت.

شناسه خبر 87150